Wacht te roer van Jan de Neus!!!

Hier kunnen we van alles over scheepvaart, en aanverwanten zaken discuseren.
Bij vragen mail: beheerder@zeilclipper.eu

Wacht te roer van Jan de Neus!!!

Berichtdoor Leen B » vr 12 okt 2018, 15:21

109 Fendo.jpg
109 Fendo.jpg (21.98 KiB) 80 keer bekeken

Een kort verhaal van matroos Jan de Neus tijdens zijn wacht.

110.JPG
110.JPG (16.32 KiB) 80 keer bekeken

Toen ik van uit de machinekamer om even te buurten op de brug kwam hoorde ik net dat Jan De Neus een van onze matrozen achter het roer staande het over bruiloften had.
En ik hoorde Jan net zeggen, ja vroeger had ik altijd de pest aan bruiloften ik woonde toentertijd bij mijn zus Kee, en ik vond dat het zo wel goed was. En steevast was het gezeik van mijn ooms en tantes. Als ik toevallig weer eens op zo'n klote bruiloft van een neef of nicht was en hierna jij hé Jan? En dan keken ze me dan met zo'n veelbetekenende blik aan de klootviolen die ze daar waren! Vooral mijn ome Teun die al vijfentachtig was, en die met mijn tante Sien getrouwd was. Had er een handje van om dat met zijn bek zonder tanden tegen mij te zeggen. Maar op een zeker moment kreeg ik de kans om hem terug, te pakken te nemen.
Want toen mijn tante Sien zijn vrouw was overleden was ik net thuis van een kustreisje. En ik moest toen wachten dat ik van ons kantoor een boot om de Oost zou krijgen.
Dus op de dag van de begrafenis van Tante Sien ging ik het rijtje familieleden langs om te condoleren.

108 Ome Teun.jpg
108 Ome Teun.jpg (13.55 KiB) 80 keer bekeken

En als allereerste stond daar natuurlijk mijn ome Teun de man van tante Sien. Die me met zijn droevige natte oogjes :( :( :( :( aankeek. Gecondoleerd ome Teun zei ik, hem de hand schuddend, en vlak daarop zei ik hem in zijn dikke bierbuik porrend hardop tegen hem, en hierna jij hé? Ome Teun! En na die woorden werd het wel even doodstil in de Aula vrienden. En er is daarna dan ook niemand meer geweest die tegen me zei, en hierna jij hé Jan van dat gezeik was ik gelukkig voorgoed af. :lol: Vr gr Leen
Leen B
Site Chef

Re: Wacht te roer van Jan de Neus!!!

Berichtdoor Willy Theunissen » vr 12 okt 2018, 19:09

Leeft ie nu nog ?
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor Ben » za 13 okt 2018, 11:32

Ja leeft die ouwepik nog Leen en heeft die no een andegevonden? of heeft hij de pijp aan maarten gegeven hahaha
Ben
1e machinist

Berichtdoor steef » za 13 okt 2018, 15:04

Ben dan moet hij de leeftijd van methusalem hebben
Ondanks een puik verhaal
steef
1e machinist

Keer terug naar Zeilclipper.