D 9 de gekke belevenissen van Jan T

Hier kunnen we van alles over scheepvaart, en aanverwanten zaken discuseren.
Bij vragen mail: beheerder@zeilclipper.eu

D 9 de gekke belevenissen van Jan T

Berichtdoor Leen B » za 12 aug 2017, 16:35

1 Zeilclipper Forum.JPG

9  Calpehaven.JPG

Hallo amigo's Jan is van morgen natuurlijk eerst nog effen naar de haven gesjeesd.

10 Olivia Ruys.JPG
10 Olivia Ruys.JPG (60.65 KiB) 4056 keer bekeken

En daar aan gekomen lag de ”Octavia Ruiz” van schipper Joseph Ruiz net zijn vis te losse. Ik kroop me uit Goggum, en klom aan boord van de Octavia: Zo Jan zei Jozeph kon je wel zo vroeg je bed uitkomen hombre? En terwijl hij dat vroeg zag Jan een kist boordevol met dikke vette makrelen uit het ruim naar boven komen. Allemaal bonkers waren het, en Jan wist wat hem te doen stond. Ik ging een zooi van deze hemels lekkere vissen roken, en Jan bedoel daar mee geen sigaren amigo's. Kan ik er een zooitje van je kopen Joseph? vroeg ik. Ik wil wat anders Jan zei Joseph met een knipoog je kan een zooitje van me krijgen, maar dan moet je er ook een zooitje voor mij en de bemanning roken hombre. Dat komt voor mekaar Joseph zei ik maar dan moet je wel vragen of die gasten even de buikjes voor me opsnijden. En de ingewanden er uithalen anders komt Jan niet klaar met de zooi te roken, voor dat jullie weer naar zee toe moeten. Dat komt voor elkaar Jan zei Joseph, maar waar moeten we ze brengen als je dat klusje gaat klaren hombre.?

7.JPG

Breng ze maar bij de meester zijn huis in de Bario Joseph, want die heb immers een rook put in de grond van zijn tuin. En daar na ging Jan gelijk op weg naar de bario. Toen ik bezig was de rook put in orde te brengen, hoorde ik de stem van de meester vragen. Heb je wat te roken op de kop getikt Jan.? Man meester riep ik je laat me de kolere schrikken wat kom jij hier doen?

8.JPG
8.JPG (15.92 KiB) 4056 keer bekeken

Wel ik dacht dat ik hier ook woonachtig was Jan, zei hij 'maar kom even binnen? dan krijg je een lekkere pot bier van me. En dan kan je gelijk ook Alie even gedag zeggen die zal ook wel blij zijn je weer eens te zien. En Ik vertelde de Meester dat ik een zooi bonkers voor Josept Ruiz moest roken. Maar dat die zeikerd van een Baroz Livenes me beneden in de Bario met zijn geniepige lachje aan hield, en aan me vroeg. Je gaat toch niet roken hé Jan? want de hele bario stinkt dan een uur in de wind amigo. Een zeer vervelend mannetje is het meester, die vent en zijn vrouw klagen en zeiken over alles en iedereen. Het zijn klagers puur sang die twee meester. Dus zei ik met een mierzoete stem tegen hem ja zeker gaat Jan roken Baroz amigo. En jij krijgt er ook een paar ter compensatie voor de stank amigo. O bedank Jan zei Baroz met een brede glimlach, de zeikerd die hij er is. We lusten wel een lekker gerookt makreeltje Jan, Ik kom ze wel even langs brengen als ze klaar zijn amigo zei ik. En je zal er veel plezier aan beleven als je ze eet zo lekker zijn ze, zeker weten. En Jan verkneukeld zich al bij voorbaat meester, en Jan dacht ik moet die altijd klagende familie toch is flink te pakken nemen. Dus wou ik de makrelen voor Baroz en ze,n vrouw met jou speciale mix van hout roken, waar je zo lekker de schijt van krijgt gebruiken. Dat is goed Jan zei de meester dan kunnen we weer eens lekker lachen compadre. Toen ik me pot bier, en nog een paar meer op had ging ik naar buiten. En zette ik de pekel ton met water klaar, en begon de door de meester klaar gezette zak zout in de pekel ton te pleuren. En daarna roerde Jan met de warre leutel [dat is een grote houten recht hoekige lepel] het zout door het water heen. Net zo lang tot het wittig gekleurd pekelwater was geworden. En daarna konden de makrelen van hun ingewanden ontdaan de pekel in. En na een nachtje konden ze aan de speten gespeet worden. Speten waren +- anderhalve meter taaie wilgenstokken met een punt] Die in de rook put van kant naar kant opgehangen werden. En de rookput was al door meester Bal met het goede stek [is hout] klaar gezet. Dus hoefde Jan alleen het stek, dat waren kleine stukkies wilgen tenen hout. In hoopjes op de bodem van de rookput te leggen. Daarna pakte Jan voor Baroz zijn makrelen allemaal stukkies hout van oude stinkende vis kisten. Die al jaren in een hoek aan de haven hadden gelegen. En dat hout stonk een uur in de wind amigo's, want in die hoek stond ook iedereen te zeiken. De makrelen voor Baroz moesten natuurlijk wel het laatst met het hout van de haven gerookt worden. En dan was het lachen geblazen als die twee zeikers die makrelen gingen eten amigo's. Want Baroz en zijn vrouwtje zouden van op dez manier gerookte makrelen, flink aan de schijt gaan lachuuu toch!! :lol:

Zo amigo's na een nachtje in de pekel heb Jan de makrelen, met hulp van de meester gerookt . En daarna heb Jan ze bij Jozeph de schipper van de Octavia gebracht. En natuurlijk heeft Jan ook een aantal voor Carmen van de El lobo, er van af genomen. En Baroz zijn makrelen heeft Jan met het speciale hout gerookt. Toen Jan ze bij hem bracht zei hij, dank je wel Jan de zeikerd die hij er is. Geniet er maar van Baroz zei ik het is je gegund amigo. Nou dat is me wat geworden amigo's, en ik hoorde het hele verhaal van

12.JPG

Raoel Verdez onze super eigenaar. Toen Baroz met zijn vrouw Rosa Maria in zijn zaak waren om de wekelijkse boodschappen te doen. Begon Baroz in eens rare geluiden te maken. En met een benauwd gezicht zijn buik vast houdend, harde scheten te laten. Toen kreunde hij van oei, oeiii, en met een knetterend borrelde geluid liep de dunne stront zijn broek in. Daarna zijn broekspijpen door, op de schone vloer van Raoel zijn super. Wat een verschrikkelijke stinkende meur verspreide. En daar was Raoel natuurlijk niet gelukkig mee dat ken Jan jullie wel vertellen. Daarna rende Baroz kreunend en natte scheten latend de super uit. Effe later gevolgd door Rosa Maria die haar man met een vertrokken gezicht volgde. Heel het dorp liep zich te verkneukelen om wat Jan geflikt had. Jan wist dat geintje namelijk van de meester, die dat een keer zelf aan boord van een logger waar hij voor heen op vaarde had meegemaakt. Toen had hij ook vuil hout gebruikt bij gebrek aan beter met het gevolg dat de hele bemanning aan de schijt ging.

11 Jan T voor onderkant.JPG
11 Jan T voor onderkant.JPG (15.45 KiB) 4056 keer bekeken

En daar waren die gasten zeker niet blij mee amigo's. Want ze waren vier weken weg geweest, en die gasten dachten de laatste week maar aan één ding. Met wat ze gingen doen als ze eenmaal thuis bij moeder de vrouw waren. Waar tenslotte iedere zeeman aan denkt als je 4 weken op zee gezeten heb, ja toch? Maar daar kwam helaas niet veel van terecht amigo's. Want seks en de schijt, geeft grote spijt en gaat nou eenmaal niet samen, ha ha ha. Jan T :twisted:
Leen B
Site Chef

Re: D 9 de gekke belevenissen van Jan T nieuw !!!

Berichtdoor Ben » ma 14 aug 2017, 15:34

zo weer met veel interresse gelezen lekker plat geschreven
groetjes Ben
Ben
1e machinist

Keer terug naar Zeilclipper.