D 10 de gekke belevenissen van Jan T Nieuw !!!

Hier kunnen we van alles over scheepvaart, en aanverwanten zaken discuseren.
Bij vragen mail: beheerder@zeilclipper.eu

D 10 de gekke belevenissen van Jan T Nieuw !!!

Berichtdoor Leen B » do 17 aug 2017, 16:59

- 1 Jan T.gif
- 1 Jan T.gif (14.34 KiB) 4036 keer bekeken

Hallo Amigo's toen Jan van morgen met zijn Goggum aan de haven kwam.

16.JPG

13.JPG

Zag ik bij de Mare Nostrum van Rico Sarda drie grote vreemde vissen van plus minus twee meter lang aan dek liggen. En een snuiter liep om de vissen heen met een blik of hij die beesten elk ogenblik op kon vreten. Toen hij me in de smiezen kreeg kwam hij met uitgestoken hand op Jan af. Hoi zei hij me een hand gevend ik ben Juan Rodricuz, bioloog en oceanoloog wat een mooie beesten hé? Zei hij op de drie vissen wijzend Nou Jan vond het maar enge monsters amigo's, maar ik zei si si Señor, zeker weten. En toen brandde die man los amigo's.
Kijk señor zei hij: deze vissen zijn Coelacanthasen maar dan een kleinere versie, en de soort bestaat al 70 miljoen jaar. En men was in de veronderstelling dat zei zo'n al 70 miljoen jaar geleden waren uitgestorven.

12 naamloos.JPG

Maar toch werd deze vissen in 1938 levend aangetroffen in de diepte van de Indische Oceaan, ten Noordwesten van Madagaskar. Sindsdien heeft men beloningen gegeven voor het opvissen van coelacanthen. En heeft men er honderden gevangen, en ook weer verkocht. In het zelfde jaar van 1938 werd deze vis ook ontdekt bij de kust van Indonesië. Hoe waarschijnlijk zou het zijn dat er twee groepen ”coelacanthen” gedurende 70 miljoen jaar. Op zo'n enorme afstand van elkaar, overleefden? Terwijl men toch nooit enig fossiel heeft gevonden. Voor 1938 werd een gesteente dat een fossiel van een ”coelacanth bevatte”, op tenminste 70 miljoen jaren oud geschat. Het was tenslotte een index fossiel. Tegenwoordig stellen evolutionisten regelmatig tot hun verbazing vast, dat ondanks 70 miljoen jaar evolutie. De fossielen van coelacanthen wel erg veel op de gevangen coelacanthen leken.
Voordat de eerste ”coelacanthen” gevangen werden, dacht men ten onrechte dat de coelacanth longen had. Met grote hersenen, en vier onder vinnen, die zich later tot poten ontwikkelden. Evolutionisten beredeneerden dat de coelacanth, of een gelijksoortige vis, in een bepaalde fase uit de ondiepe zee zou zijn gekropen. En omdat hij zijn longen met lucht kon vullen, hij daar door het eerste vierpotige landdier werd. Men beweerde dat deze vis de voorouder was van alle amfibieën, reptielen, dinosauriërs, vogels en zoogdieren, waaronder de mens. Nou amigo's Jan is zeker niet knap maar ik weet zeker dat ik nog nooit een mens gezien heb, die op dat monster leek. maar ik bedankte de man wel voor zijn heldere uitleg,

En daarna stapte Jan zijn Goggum weer in.

4 Carmen El lobo.JPG

Startte mijn goggum en ging op weg naar de El lobo.

Toen Jan daar binnen kwam zat Canaro Benitiz

20.JPG
20.JPG (19.28 KiB) 4036 keer bekeken

onze zwak begaafde dorpeling, en luilak aan de toog. Zo Canaro begroete ik hem hoe gaat het er mee amigo. Ben je nog naar de phsigo vent geweest, en weet je ook of je weer werken mag? Ja Jan zei hij maar met die vent ben ik ook niks opgeschoten hoor. Ik zat daar samen met die vent achter een tafeltje. En toen tekende die halve zool een vierkant, en hij vroeg, wat is dat?

19.JPG
19.JPG (27.35 KiB) 4036 keer bekeken

Dus ik zei een kamer met een naakte vrouw meneer. Toen tekende hij twee vierkanten, en vroeg hij weer wat het voorstelde. Twee kamers met twee naakte vrouwen meneer zei ik. Zegt die klootviool, ik zie het al U ben alleen maar seksueel gestoord meneer Dus kan u gemakkelijk weer aan het werk .Dat moet jij zo nodig zeggen maat met die vieze tekeningen van je! Zei ik tegen hem Jan! Ja, ja Canaro Amigo zei ik die psychoot had je door dus kan je morgen weer asbakken legen Ja toch ? Maar neem een miqueltje van Jan om de pijn wat te verzachte Canaro.

11 Jan T voor onderkant.JPG
11 Jan T voor onderkant.JPG (15.45 KiB) 4036 keer bekeken

En een biertje kun je met je vrienden delen amigo's. Jan Tol
Leen B
Site Chef

Re: D 10 de gekke belevenissen van Jan T Nieuw !!!

Berichtdoor Ben » di 29 aug 2017, 14:03

goed Leen en weer gelezen er is altijd wel wat in Calpe he?groetjes
Ben
1e machinist

Keer terug naar Zeilclipper.