D 11 de gekke belevenissen van Jan T

Hier kunnen we van alles over scheepvaart, en aanverwanten zaken discuseren.
Bij vragen mail: beheerder@zeilclipper.eu

D 11 de gekke belevenissen van Jan T

Berichtdoor Leen B » di 29 aug 2017, 15:53

Hallo amigo's bedank voor het lezen van mijn verhalen. Soms als ik achter mijn toetsenbord kruip denk ik. Wat nu jemig ome Leen is uitgebrand ik weet niks meer! Maar gelukkig komt dan toch weer het materiaal in mijn brein omhoog om een verhaal voor jullie te schrijven. Vr. gr Leen B

- 1 Jan T.gif
- 1 Jan T.gif (14.34 KiB) 4715 keer bekeken

Zo compadres hier gaat Jan weer verder, helaas kreeg toentertijd mijn vriend meester Bal ruzie met de beheerder van het Forum 'Kombuispraat' waar hij lid van was, om dat de goede man te veel naar leden luisterde die allerlei ongein over de Meester vertelden, en op een zeker moment was de breuk daar. Want meester Bal vond dat niet leuk, en zette toen maar zijn eigen forum de ' Zeilclipper' geheten op het internet. Het zou maar een jaartje duren schatte hij, en dan kon hij ook weer eens wat boeken gaan lezen. Maar dat jaar werd wel wat langer want op maandag 22 feb 2010, om 16:08 werd door Meester Bal het' Zeilclipper' Forum op het internet geplaatst. En we gaan nog steeds door, en dat Kombuispraat zet nu ook geen zoden meer aan de dijk. Al moet Jan wel zeggen dat voor onze huidige forums het einde in zicht is,

25 Opperhoofd Monikaan.JPG

Het zo gezegde einde der Mohikanen
En Jan heeft van de week samen met de meester drie kerstbomen hier achter op de helling van Calpe gehakt, cq gejat. En één staat er nou bij Jan thuis met zijn ballen, en lichtjes te pronken. Nou pronk Jan allang niet meer met zijn ballen, en lichtjes zitten er al helemaal niet op.
Foto 28 plaatsen
En een van de twee andere bomen staat nu voor de nieuwe El lobo. Want de El lobo is nou verkast naar een groter pand dichter naar de haven toe want de vorige locatie werd wel wat te klein. En we hebben nou een grotere bar amigo's al worden de miqueltjes er niet groter op! Maar we hebben een zee van ruimte, en een hoop krukken om op te zitten.

4 Carmen El lobo.JPG

Maar nou genoeg over mij zelf geluld maar hier boven staat de foto van onze nieuwe bar. En Zalig zei degenen die in het bier verzuipen amigo's! ja toch?
En we hebben hier in Calpe voor de tijd van het jaar behoorlijk weer met aardig wat zon. Natuurlijk is Jan vanmiddag eerst even naar de haven geweest

33 jJanuta Tavis.JPG

en daar lag de Junita Tavis van schipper Miquel Bajo aan de losckade.

24  Zwaardvis.JPG

Met aan dek een van een grote sierlijke zwaardvis met een lengte van +- 4 .5 meter, en een gewicht van zo'n 650 kg zwaar. Het was een spectaculaire vis met een extreem lange bovenkaak die de vorm van een zwaard heeft. Van zwaardvissen is bekend dat ze hun zwaardvormige snuit soms gebruiken om prooien mee neer te sabelen: slaan, spietsen of hakken. Maar belangrijker is waarschijnlijk dat de het zwaard zorgt voor een perfecte stroomlijn van deze uiterst snelle jager. Op jonge leeftijd verblijven zwaardvissen doorgaans in scholen. Later, als ze door hun grootte en snelheid nog nauwelijks gevaar van andere roofvissen te duchten hebben zwemmen, en jagen ze meestal alleen.
Zo Jan zei Miquel zo als je ziet hebben we weer een leuke vangst gedaan amigo. Een mooie zwaardvis is het, en hij zal ook wel wat aardig peseta's opbrengen hombre. We hadden onze handen vol met die gevaarlijke jongen, toen we hem scheep hadden ging hij als een gek te keer. Hij schoot flitsend het hele dek over en de jongens konden zich ternauwernood van een zware verwonding redden door op tijd achter de winch te springen. Maar na een tijdje moest hij de strijd toch opgeven wegens luchtgebrek. Ja die zwaardvissen zijn linke beesten Jan maar hij brengt zijn geld op, en dat telt hombre.
En daarna is Jan naar de El lobo gereden amigos waar de plaatselijke kroeglopers samen zaten. Om te bespreken wat te gaan doen tijdens de jaarwisseling.

29 Servesa meisjes.JPG

Nou zuipen blijven we natuurlijk zo wie zo doen en onze biermeiden mogen er ook zijn hoor.

30 Olliebollen.JPG

Maar der moesten oliebollen

31 Appelflappen.jpg

en appelflappen gebakken worden.
Want dat Hollandse gebruik weten de Calpenaren van al de Hollandse over winteraars die hier ' s, winters zijn En na een druk heen en weer gelul met het gebruik van veel drank waren we er uit.

32.JPG

Want Carmen, en Esmaralda gingen de klus klaren. Dus met oud en nieuw eet de vaste klandizie van de El lobo oliebollen en appelflappen, gebakken door onze eigenste Carmen en Ciquita.

34.JPG

Toen we nog wat na zaten te discussiëren, kwam Jezus Toros onze zwaarlijvige vishandelaar binnen gestapt. En mochten jullie dat nog niet weten dan ruik je dat wel amigo's, want Jezus meurt uren in de wind. Wat een loeft hangt er om de vent heen niet te filmen. Zo Jezus zei ik hoe gaat het met de handel amigo? Goed Jan zei Jesus maar ik dacht eerst even dat het niet goed ging met mijn Jozefa. O Jezus zei ze gisteren tegen me, ik heb toch overal zo'n verschrikkelijke pijn. Het is niet om te harde als ik het aan raak, ik leg er haast de hele nacht wakker van. Dan gaan we morgen gelijk naar de dokter schat zei ik tegen haar. Afijn toen we bij de dokter kwamen zei Jozefa tegen hem, het doet me overal pijn als ik het aanraak dokter, u moet me helpen asjeblieft? Wat bedoel je met overal Jozefa vroeg de dokter, wees eens een beetje specifieker,? Nou dokter zei Jozefa en drukte met haar wijsvinger op haar buik. En gelijk gilde ze auww, oeww wat doet dat zeer. Daarna drukte ze op haar maag, en ze gilde auww, ahhh! dat doet ook zo'n pijn. Toen raakte ze haar hoofd aan, ooohh zelfs dat doet verschrikkelijke pijn dokter huilde ze. Nou Jan, daarna bekeek de dokter Jozefa gedurende een tijdje bedachtzaam met toegeknepen ogen. En hij zei toen, Jozefa de diagnose is, Je heb gelukkig niks ernstigs maar het is wel heel pijnlijk, je heb namelijk een gebroken vinger. Nou vraag ik je Jan? Ja Jezus zei ik zo kan je zeker weten gekke dingen in het leven mee maken. Neem er nog één van Jan amigo je pist er beter van dan van een krentenbol zei me opoe zaliger altijd. Jan zei ze als ik weer eens bij haar was tegen me. Jou opa heb een kromme maar dat ken me ook niks bomme. Want jullie zijn er allemaal toch ook gekomme. Ja mijn opoe was een gein ponem hoor Jezus. Jan kwam als kind dan ook graag bij haar voor een lekker bakkietroost, met zo'n dikke plak schijt koek hmmm lekker.

11 Jan T voor onderkant.JPG
11 Jan T voor onderkant.JPG (15.45 KiB) 4715 keer bekeken

En van bier kun je de dag en nacht genieten Amigos! Gr Jan
Leen B
Site Chef

Re: D 11 de gekke belevenissen van Jan T

Berichtdoor Ben » di 29 aug 2017, 16:34

ook deze gelijk maar gelezen en genoten het zal daar wel weer een feest worden.Vandaag voor het eerst weer wolken aan de hemel gezien maar verder niets.dus groetjes maar weer
Ben
1e machinist

Re: D 11 de gekke belevenissen van Jan T

Berichtdoor steef » di 29 aug 2017, 18:56

natuurlijk even de verhalen lezen en genieten van nde schrijfkunst
steef
1e machinist

Keer terug naar Zeilclipper.