1 JanTol praatje aan de Bar El Lobo, Calpe

Hier kunnen we van alles over scheepvaart, en aanverwanten zaken discuseren.
Bij vragen mail: beheerder@zeilclipper.eu

1 JanTol praatje aan de Bar El Lobo, Calpe

Berichtdoor Leen B » wo 06 jun 2018, 16:56

- 1 Jan T.gif
- 1 Jan T.gif (14.34 KiB) 6011 keer bekeken

Hallo Amigos nog even en dan is het Feest Mores y Critianos weer in ons dorpje Calpe. Al is het niet zo leuk meer als 25 jaar geleden want het is nu allemaal veel te commercieel geworden.

1 Ferrar.JPG
1 Ferrar.JPG (17.29 KiB) 6011 keer bekeken

En van morgen zei onze eerwaarde vader wiens naam ook naar een vissersboot van hier vernoemt is, zittend

4.JPG
4.JPG (17.55 KiB) 6011 keer bekeken

aan de bar van de El Lobo met een miqueltje voor zijn porum precies hetzelfde.
Jan zei hij, het is op ons dorp allang het zelfde niet meer. Er zijn hier veel te veel toeristen waar je ook
ook kijkt, en op ons eens zo kuise strand lig het nu vol met naakte mensen, die zich zonder een schijntje schaamte gevoel hun gehele blote lichamen heerlijk door de zon mooi bruin laten branden, het is een schande voor ons mooie dorp Jan. Zelfs de dienaren der wet hier hebben geen eerbied meer voor een geestelijke.
Want toen ik gisteren mijn Kerkelijke auto hier voor de El Lobo parkeerde, om te kijken of er nog zondaren binnen waren. En na een paar miqueltjes gedronken te hebben ik na een uurtje weer naar buiten kwam. Om dat ik de preek voor zondag nog gereed moest maken. Bij mijn kerkelijke voertuig kwam zat er tot mijn schrik een geel briefje op mijn voorruit.
En dat bleek een bekeuring van onze plaatselijke politie agent Alonso El Rey te zijn. Hij kwam naar me toe en zei, u staat verkeerd geparkeerd eerwaarde.
Kunt u het niet een voor een keer door de vingers zien meneer El Rey,? vroeg ik hem.
Nee eerwaarde zei hij fout is fout en dat telt voor iedereen dus ook voor u.
Wel meneer El Rey zei ik tegen hem, u moet wel weten dat God de wereld schiep. En hij schiep daar bij ook de oceanen de zeeën, en nog vele andere dingen hier op onze aarde!
En hij schiep in zijn goedertierenheid,[ niet te geloven dat wel ook nog de politieagent.]
Maar och zelfs God schijnt wel eens een fout! te maken.
Maar mijn bekeuring bleef staan Jan, en ik had daarna ook nog een gesprek in de kerk met onze lieve heer zelf Jan.
Want ik heb ook hoognodig geld om de gebrandschilderde ramen van onze kerk te laten restaureren nodig. Want het lood tussen het glas begint al behoorlijk te verpoederen.

Dus vroeg ik deemoedig aan onze lieve Heer: Hoeveel is een miljard jaar voor u o Heer?
En hij antwoordde: Ach, slechts een momentje eerwaarde helper. En daarna vroeg ik: En een miljoen peseta's, hoeveel is dat voor u heer?
Och, eerwaarde toch zei hij dat is een stuiver of daaromtrent voor mij. En ik dacht dat is mijn kans Jan, en ik vroeg Heer heeft u dan misschien een stuiver voor mij?

5.JPG

Waarop God antwoordde: Nee eerwaarde helper, en u moet ook niet denken dat het hier boven de bank van de ongelimiteerde leningen is.
En u zult ook uw schapen als een goed herder moeten inpeperen. Dat ze wat meer geld, en geen oude knopen in de collectezak moeten doneren. En dat ze ook eens in het half jaar ook een wat grotere geldsom op uw kerkelijke rekening kunnen doneren, dan heb u zeker weten genoeg geld in kas om uw glas en lood ramen te kunnen te kunnen repareren! En dat kon ik weer in mijn zak steken Jan, maar ik mag toch zelf ook wel in de El Lobo een lekker biertje komen drinken, ja toch?
Zeker weten Eerwaarde zei ik, en u moet maar zo denken zoals het tapje in de El lobo tapt, tapt het nergens. :lol: Jan Tol Einde
Leen B
Site Chef

Re: 1 JanTol praatje aan de Bar El Lobo, Calpe

Berichtdoor Ben » wo 06 jun 2018, 17:37

Hij is weer goed leen. ben je al weer bijgekomen van het gras geschiedenis?
Ben
1e machinist

Berichtdoor steef » wo 06 jun 2018, 21:03

Leen dat is het werk van een tuinman,ondanks toch een leuk verhaal
hoezit het met de schutting=
steef
1e machinist

Berichtdoor Willy Theunissen » wo 06 jun 2018, 21:12

Leuk , komt er nog een vervolg van Kap farbe .
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor Leen B » do 07 jun 2018, 16:57

Willy Theunissen schreef:Leuk , komt er nog een vervolg van Kap farben.

27.JPG
27.JPG (13.44 KiB) 5995 keer bekeken

Hallo Willy goede vraag! maar ik heb Kapt Farben even in de ijskast gezet want al met al heb ik het op
'De Zeilclipper 'ontzettend druk. Aller eerst heb ik mijn handen vol aan Jan Tol hij heeft wel is waar
eerst op mijn vorige forum waar ik toen lid van was gestaan. Maar ik heb toentertijd het hele Jan T
gebeuren ook op mijn eigen Pc laten staan wat ik nu mooi hier op de 'Zeilclipper' kan gebruiken. Alleen
was het wel voor verbetering vatbaar zo als foute woorden, een goede opmaak, en nog wat dingen meer.
En al is dat misschien ook niet helemaal perfect om dat ik nog veel in de oude woordspelling van tig jaar
geleden schrijf. Dus ga ik eerst maar met mijn oude vriend Jan T verder, al is hij in het gewone leven een
hele andere persoon, Maar hij vind het leuk dat hij de hoofdpersoon in Jan zijn belevenissen speelt. En
ook alle andere leuke en minder leuke dingen zo als plaatjes, Foto's en al de andere dingen meer die de
' Zeilclipper 'sieren zoek ik zelf bij elkaar. Om er een leuk geheel van te maken, en niet te vergeten
jullie bijdragen zo als tekst en foto's, en nog vele dingen meer zijn heel waardevol voor mij. Zo vrienden
Ome Leen heeft zijn mening over onze 'Zeilclipper gedaan, en allemaal bedankt voor jullie medewerking.
Leen :lol:
Leen B
Site Chef

Berichtdoor Willy Theunissen » do 07 jun 2018, 19:37

Oké leen doe maar rustig aan .
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Keer terug naar Zeilclipper.