De kroeg van Morreke in Kontich.

Hier kunnen we van alles over scheepvaart, en aanverwanten zaken discuseren.
Bij vragen mail: beheerder@zeilclipper.eu

De kroeg van Morreke in Kontich.

Berichtdoor Leen B » vr 05 okt 2018, 16:44

Hallo vrienden, onderstaand verhaal beleefden wij toen we voor een paar dagen in Kontich bij onze daar wonende kennissen in België verbleven.
132.JPG
132.JPG (18.19 KiB) 6490 keer bekeken

En toen we Kontich binnen reden zagen we dat Lode de gemeente werker, de belijning van de hoofdstraat opnieuw van een mooie witte laag witte plakken had voorzien.
133  uithang bord Morreke.JPG
133 uithang bord Morreke.JPG (22.99 KiB) 6490 keer bekeken

En In de Kerkstraat wat tevens de hoofdstraat was stond ook het gezellige kroegje van Morreke de Smet waar we altijd een biertje gingen drinken. En toen we daar aan kwamen zagen we vol verbazing dat de hele voorgevel van Morreke zijn Café in puin lag. En we zagen ook dat werklui de voor pui van Morrekes Café vakkundig met balken hadden gestut, en daarna hadden de werklui met een wel heel felle kleur oranje zeil Morreken zijn café enigszins water dicht hadden gemaakt. En daar boven hing nu behoorlijk scheef, en zielig de reclamebak van Morreke! wonder boven wonder toch nog steeds brandend. Alleen waren er enige letters weg daar er stukken glas uit de Neon reclame waren gevallen. Want stond er voorheen ' Morreke de Smet ,Westmalle Trappist ' maar nu stond er Morreke de Smet ,Westmalle ,,,, pist” op de oude lichtbak van Morreke te flikkeren. We parkeerden onze auto en gingen nieuwsgierig geworden naar de toedracht van die puinhoop daar buiten naar binnen. Want ook een Westmalke [ een Belgisch biertje] gaat er wel in.
134 Cafe Morreke.JPG
134 Cafe Morreke.JPG (14.82 KiB) 6490 keer bekeken

Binnen gekomen stond Morreke met zijn leuke baardje achter de tap, en ik bestelde een Westmalke voor mij, en een wijntje voor Alie. Zo Morreke viel ik gelijk maar met de deur in huis, hoe komt die voorgevel uit jouw lokaal man? Nou begon Morreke je kan Lode de zoon die geestelijk niet zo goed spoort van Lodewiekske hier uit ons dorp toch wel? Wel die heeft met zijn belijning machine die witte lijnen op het wegdek trekt een grove fout gemaakt. Lode vind het prachtig als hij zo'n mooie witte lijn kaarsrecht op het wegdek plaatst. Maar nog mooier vind hij het dat die machine dan tegelijker tijd ook twee van die dikke zwarte strepen aan weerszijde van die witte streep neer legt. Terwijl er toch helemaal geen zwarte verf in de bakken zit, ze zouden zo'n iemand toch niet op zo'n grote machine moeten laten rijden vind ik. Maar verleden week had Lode tijdens het lijntrekken het plan opgevat hier in de Kerkstraat bij mij een Pintje te komen drinken. Dus toen Lode mijn lokaal in de smiezen kreeg draaide hij de hele machine richting naar mij toe, en parkeerde zijn lijnen trekker hier voor de deur. En toen Lode voor de tap zittend van zijn Pintje zat te genieten. Hoorden we plotseling het gegier van remmen, en daarna een harde klap En in een wolk van stof en vallend puin stond er plotseling een auto in half in mijn lokaal. Maar de bestuurder daar van had gelukkig haast geen verwondingen opgelopen. En hij vertelde dat hij de midden streep volgend plotseling in de gaten kreeg dat er iets niet in orde was, en hij maakte daar op een noodstop. Maar hij kon niet meer verhinderen dat hij dwars door mijn lokaalraam heen zo naar binnen toe schoot. En op een haartje na miste hij malle Mariëtte die lekker van haar cognacje zat te genieten. En na die klap was Mariëtte helemaal van streek, en van schrik gooide haar cognacje in een keer naar binnen. En daarna bestelde ze er snel nog twee bij die ze achter elkaar naar binnen sloeg. Wat was er nou gebeurd Lode had toen hij naar mijn kroeg toe draaide om een Pint te pakken. Vergeten de verfkraan van de lijnen trekker dicht te draaien. Zodat de lijn nu recht op het raam van mijn lokaal toeliep, en niet op de weg met alle gevolgen van dien. Leen B :lol:
Leen B
Site Chef

Re: De kroeg van Morreke in Kontich.

Berichtdoor Willy Theunissen » vr 05 okt 2018, 20:33

Mooi volk die Vlamingen lijken wel Brabanders trouwens een groot gedeelte is dat ook .
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor Ben » za 06 okt 2018, 16:34

Zo Leen ook deze weer met veel plezier gelezen.Waar haal je in godesnaam dat allemaal vandaan?
Ben
1e machinist

Berichtdoor Leen B » zo 07 okt 2018, 17:40

Ben schreef:Zo Leen ook deze weer met veel plezier gelezen. Waar haal je in godsnaam dat allemaal vandaan?

Hallo Ben dat is simpel we gingen vroeger veel naar Kontich waar onze zoon Wim met zijn Belgische vrouw Sofia
woonde. En dan reden we altijd door de dorpsstraat op het huis van mijn zoon en schoondochter Sofia aan. En
daar had ik Lode de lijnentrekker door de hoofdstraat van Kontich zien rijden. De naam Lode had ik verzonnen. En
en dat een willekeurige automobilist daarna dwars door de voor gevel van Morreken zijn Café zijn reed, even zo.
Dus met andere woorden het hele verhaal van Morreke is door mij zelf verzonnen.

180.JPG
180.JPG (18.94 KiB) 6429 keer bekeken

En hier boven het echte Café van Morreke de Smet vr gr Leen :lol: :lol:
Leen B
Site Chef

Berichtdoor Willy Theunissen » zo 07 okt 2018, 20:55

Prachtig .
Willy Theunissen

Berichtdoor steef » ma 08 okt 2018, 16:32

Leen ondanks alles is het toch een leuk verhaal,en Westmalle is een stevig biertje
steef
1e machinist

Berichtdoor Willy Theunissen » di 09 okt 2018, 00:14

Straf bier zeggen ze meen ik in Vlaanderen . Het is maar goed dat smaken verschillen voor elk wat wils de jenever en de andere pils .
Willy Theunissen

Keer terug naar Zeilclipper.