'HTM fOTO'S DOOR DE JAREN HEEN'

Omschrijving van je eerste forum.

'HTM fOTO'S DOOR DE JAREN HEEN'

Berichtdoor Leen B » ma 16 feb 2015, 16:06

1 Tram rijbewijs res.jpg

Beunos tardes amigos:
Van de week was ik bezig mijn oude papieren van alles wat ik in mijn werkzame leven uitgevreten heb uit te zoeken. En daar zat ook mijn oude HTM rijbewijs tussen, en ik vond het wel leuk om dat weer eens terug te zien. We kregen iedere vijf jaar een nieuwe en die ik hier plaatst, was van 11-6-1986 tot 31-07-1991 wat een verschil zeg. Die oude rijbewijzen hadden vier soorten verschillende letters en overal stond wat geschreven, en de pasfoto zat met twee nietjes vast. En op die van mij stond ook een leuke opmerking in het vak beperkingen door de toenmalige beambte geschreven.
Dat was een dame of man met humor, ja toch. Later kregen we een kleinere plastiekpas met alle gegevens er op die je tijdens je diensten altijd bij je moest hebben. Maar ik heb dat HTM rijbewijs haast nooit tijdens de diensten die ik reed bij me gehad. Alleen mijn rijbewijs van mijn auto toen ik nog zo, n 5 km van de remise af woonde. En later had ik al helemaal geen papieren meer bij me, want toen kon ik die 100 Louise metertjes naar de remise wel lopen. Maar al met al was het oude bewijs een kolosaal document maar ja ik had het toch maar voor elkaar zeker weten. Een ding heb ik niet goed gedaan als tram bestuurder, chauffeur ging je namelijk met je zestigste jaar met FLO ( functioneel leeftijd ontslag). En ik kon toen op mijn twee vijftigste Verkeerchef worden maar die gingen met hun vijfenzestigste jaar weg. Dus heb ik voor die rang bedankt want vijf jaar langer zag ik niet zitten. Maar drie jaar later gingen alle chefs bij het bedrijf ook op hun zestigste pleite. En dat was wel balen maar ja eigen schuld dikke bult. Maar met mijn zeejaren mee geteld heb ik wat dat betreft niet te klagen. De foto'' s hier onder zijn op twee na niet van mij zelf, maar van andere oud colega's Ik heb de foto's alleen wel bewerkt. Zo als de scherpte ( belichting) bijstellen, de kleur bij stellen Maskers om de foto's heen plaatsen sierletters gebruiken en nog wat in grepen die op dat onderwerp slaan. En nu maar hopen dat het geheel jullie goedkeuring kan wegdragen :P Vr gr Leen B

1 A 184  Lijn 3 Duivelandsestraat Duindorp 1947.jpg

Beunos tardes amigos :D

Hier boven zien jullie een oude tram van de 184 Serie, en de foto is van 1947, ik was toen 9 jaartjes jong en woonde toentertijd ook in Duindorp. En ik heb toen heel wat keertjes achter een van die trams gehangen (leven gevaarlijk! ) maar dat besef je later pas. En als de diensdoende conducteur je te pakken kreeg was je nog niet jarig alleen sloegen deze mannen wel eens wat al te hard, was mijn latere conclusie. En ik had nooit gedacht dat ik ooit eens zelf op een tram zou rijden.Ik ben toen wel nog wel met mijn broer Mink samen op dat oude spul afgericht met Wim v Dam als leermeester, en Chefbestuurder Fieman een norse Zeeuw die altijd deed of hij kwaad was ( En ja zo benoemde men dat toen ook nog amigos afgericht) Maar toen reden de meeste tramlijnen al met PCC trams, alleen lijn11 nog niet zover ik weet. Leen B

2  1000 Serie.JPG

3 Bestuurder.JPG

4  1100 serie.JPG

5 1200 Serie.JPG

6 1300 Serie.JPG

7 De 3116 Lijn 1 Delft Tanthof.JPG

Wie zit er toch achter dat raam daar. :D

8  Bestuurders Cabine GTL 8.JPG

9 Bestuurders cab GTL 8II.JPG

10 de 274 uit de 200 serie.jpg

11 oud t.JPG

12  265 serie.JPG

13 Tweeramer.jpg

14 Old timers.JPG

15 800 serie.JPG

16 HTM 2 Historisch matrieel Scheveningen.JPG

17 H10  pekelwagen rem. Lijsterbesstraat, april 1973..JPG

18 Randstadrail.jpg

19 Randstadreail.JPG

20 Eindpunt Leidsedam 1983 bew.JPG

21 Bus DAF Lijn 14 Rem Franshalsstr.jpg

22 Mercedesbus.JPG
Laatst bijgewerkt door Leen B op zo 04 okt 2015, 15:49, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: Moet boven aan blijven
Leen B
Site Chef

Re: 'HTM fOTO'S DOOR DE JAREN HEEN'

Berichtdoor steef » ma 16 feb 2015, 20:20

Leen het zijn mooie paatjes een mooi aandenken van werkzaamheden
En je heb toch nog de nodige pensioen jaren meegenomen,daar kan je nu een pint van nemen
steef
1e machinist

Berichtdoor Leen B » di 17 feb 2015, 11:49

steef schreef:Leen het zijn mooie paatjes een mooi aandenken van werkzaamheden
En je heb toch nog de nodige pensioen jaren meegenomen,daar kan je nu een pint van nemen

-1Café de grote slok!.JPG
-1Café de grote slok!.JPG (13.39 KiB) 12086 keer bekeken

Zeker weten Steef!! gaat alles goed daar in Rotterdam? Vr gr Leen
Leen B
Site Chef

Berichtdoor Derk » di 17 feb 2015, 13:38

Jammer Leen dat je niet doorgeleerd hebt dan had je die 707 papieren ook in je zak gehad !
gr Derk
Derk

Berichtdoor steef » di 17 feb 2015, 15:06

Leen je weet hoe het hier in Rotterdam is
steef
1e machinist

Berichtdoor Leen B » di 17 feb 2015, 15:45

Derk schreef:Jammer Leen dat je niet doorgeleerd hebt dan had je die 707 papieren ook in je zak gehad !
gr Derk

-1Café de grote slok!.JPG
-1Café de grote slok!.JPG (13.39 KiB) 12011 keer bekeken

Ja dat is een goede Derk! toen ik achttien was heb ik namelijk samen met mijn neef bij de luchtmacht voor piloot op een gevechtsvliegtuig gesolliciteerd. Maar na allerlei testen werd ik voor mijn ogen afgekeurd, ik zei dan ook tegen de officier die daar zat dat ze in het vervolg eerst iemand zijn ogen moesten keuren. En een gehele keuring voor die tijd zou mijns inziens nog beter zijn, mijn neef is wel door die hele molen heen gekomen beren jaloers was ik op die gozer. Hij is geëindigd als majoor op zo,n grote B 54 bommenwerper en zat op het laatst van zijn carrière in Duitsland. Maar ik ben wel een keer met een straaljager ik dacht een meteoor met hem mee geweest, wel dat was de dag van mijn leven. Hij woont nu in Amerika en ik hoor niks meer van hem. Dus ben ik na dat gebeuren naar de Zeevaart school in Rotterdam gegaan, en heb zo de stormen van een mensen leven afgereden. Vr gr Leen
Leen B
Site Chef

Berichtdoor Ben » di 17 feb 2015, 15:54

Mooie foto,s Leen Wie is die mooie dame ? ik had net een stukje geschreven maar dat is weg zie ik.Gr.Bn.
Ben
1e machinist

Berichtdoor Willy Theunissen » za 21 feb 2015, 16:56

Wat een mooie foto's , ik moet eens verder kijken dan mijn neus lang is lijk me wel saai bv 40 jaar op de tram of trem word ook vaak gezegd . Ik heb er ook geen mailtje van gekregen .
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor Leen B » ma 23 feb 2015, 15:56

45 Leen.JPG
45 Leen.JPG (14.12 KiB) 11971 keer bekeken

4 Hobbemastr viantlaan bew.JPG

Goede middag Willy ik heb geen veertig jaar bij de HTM gezeten hoor ik heb eerst 23 jaar gevaren en ben +- 1975 tot 1998 bij de HTM werkzaam geweest. En saai vond ik dat werk ook niet want je leerde veel mensen kennen, zo heb ik ook de nu zo beruchte gezellige Schilderswijk zien worden hoe hij nu is. Maar de eerste jaren heb ik veel met die oude schilderswijkers gelachen. Zo als tante Jo er een van was die had vijf zonen die met elkaar zo’n 150 jaren bajes waard waren. Maar dat kleine wijfie had er met die gasten flink de wind onder hoor. Als ze wat deden wat haar niet beviel dan sloeg ze er met haar paraplu flink op los. Terwijl die gasten dan met een brede lach op hun gezichten naar haar zaten te grijnzen. Maar toen ik een keer door een paar gasten van puur tuig lastig gevallen werd, riepen ze bestuurdur pleur de deure is effe ope! En toen ik dat gedaan had werden die gaste hardhandig uit ome Leen zijn tremmetje geslagen. En dat gedaan hebbende riepen ze rijje maar bestuurdur, want ons mo heb gezegd as je het moeilek kreeg we jou sowieso mossen hellepe. En tante Jo heeft me ook onbedoeld voor 25 oude guldens opgelicht. Dat ging namelijk zo op Zaterdag ging ze altijd naar de markt aan de Herman Costerstaat. En dan stond ze altijd aan de Hoofdkade te wachten tot dat ik langs kwam. Later hoorde ik dat haar zonen die daar vlakbij in de kroeg zaten, dat van hun moeder in de gaten moesten houden. Die haar dan een seintje gaven dat haar lieve knul, ehhh dat was ik op de lijn zat. Dus dan zag ik haar al staan en dan wist ik al hoe laat het was, ze stapte dan in en met een zogenaamd lief lachje, met haar geopende mond waar allemaal stompjes bruine tanden in stonden. Zei ze dan goeije middag lieferd van me ken je me effe an een geeltje ( 25 oude gulden briefje) hellepe. Je krijg et hand op me hart en god is me getuige vollegende week fan me terug. Want die gaste van me motte toch ook vrete hééé.( Daar bedoelde ze haar 5 zonen mee) Dus gaf ik haar steevast een briefje van 25. En om dat het grapje al een jaar bezig was gaf ik haar steeds het zelfde briefje wat ik van haar terug kreeg alweer te leen. En dan zag ik haar soms weken lang niet maar ze kwam toch steeds weer terug. En leende het geeltje gelijk weer van mij, met het zelfde verhaaltje van hier boven. Maar zes weken voor mijn pensionering leende ik tante Jo alweer het beroemde maar nu 15 Euro in biljetten met de gedachte ze zal nog wel op tijd zijn om het voor de laatste keer terug te geven. Maar jullie begrijpen het al na al die jaren ging ik zo gezegd de boot in. Ik heb tante Jo daarna nooit meer gezien. De vraag was ik kwaad op tante Jo!! het antwoord is nee want ik denk nog steeds dat er iets tussen gekomen is. Zo dat ze me niet meer terug kon betalen.En de volgende keer heb ik weer een leuke belevenis met een echte schilderswijker, in een toen nog gezellige buurt met leuke mensen. En met het hart op de goede plaats, maar die ook krijg nauw de tering riepen als kwaad werden. Vr gr Leen
Leen B
Site Chef

Berichtdoor steef » ma 23 feb 2015, 19:51

Leen zo maak je de mensen op een andere manier kennen
steef
1e machinist

Volgende

Keer terug naar Zeilclipper.