'Hannelore'

Omschrijving van je eerste forum.

'Hannelore'

Berichtdoor Leen B » do 07 mei 2015, 17:10

5 Hannelore..jpg
5 Hannelore..jpg (25.6 KiB) 11662 keer bekeken

3 Leen.JPG
3 Leen.JPG (14.12 KiB) 11658 keer bekeken

Beunos tardes amigos verleden jaar gingen Mamma San en ik ik vanaf de buitenhaven van Maassluis

6 Zeesleper HOLLAND.jpg

met de zeesleepboot HOLLAND (Terschelling) bouwjaar 1951 als genodigde voor een proefvaart mee. En daar kreeg ik de verrassing van mijn leven, toen we aan boord koffie zaten te drinken. Zat er aan een tafeltje tegen over ons een oudere dame van naar schatting van tegen de 80 jaren oud, met een man die een stuk ouder was ik schatte hem tegen de 90 jaar of er over heen, die met elkaar zaten te kletsen. Nu kwam deze mevrouw me wel wat bekent voor maar ik kon de vinger niet op de zere plek plaatsen waarom deze dame me zo bekent voor kwam.
En toen we na de koffie het dek op gingen zei mamma San dat ze naar de brug ging om van het mooie uitzicht te kunnen genieten. Dat is goed zei ik dan zie je me straks wel, want ik ga eerst even de kleine jongen een hand geven. Na dat ik de kleine jongen een hand gegeven had en mijn handjes netjes had gewassen zo als het hoort. Stapte ik het voorportaal van de heren en dames toiletten weer in. En daar stond de oude dame die ik tijdens het koffie drinken al eerder had gezien, ze lachte bedeest en zei hallo Leen. En met dat ze dit zei wist ik weer wie ze was Hannelore, Hannelore Triebert! Riep ik verrast jij hier hoe lang is dat wel niet geleden meid? Dat is Vijf en vijftig jaar geleden Paris 1960 weet je dat nog Leen zei ze met haar nog steeds aangename maar nu wat licht beverige stem. Meisje toch zei ik leuk je te zien ga mee dan kan je met mijn vrouw kennismaken. Was die meneer die daar straks bij je zat soms je man? of anders? vroeg ik haar. Ja, Leen het is mijn man Philip en ik moet je bekennen dat ik in 1960 al twee jaar met hem getrouwd was. Daarom moest ik na ons heerlijke samen zijn in Parijs, en ik was echt verliefd op je hoor weer met stille trom vertrekken. En ik ben blij dat je nooit meer contact met me heb gezocht want je wist mijn adres. En Philip was drie maanden na ons samen zijn terug uit Algerije waar hij voor zijn werk op de Algerijnse ambassade zat. Maar Leen laat alles maar zo als het nu is, maar ik heb toen een heerlijke tijd met jou samen gehad, maar wat niet weet wat niet deert. Onze toenmalige heftige liefde in nu wel voorbij dacht ik zo, al voel ik nog vaak een diep gevoel van geluk, en denk ik met plezier aan die heerlijke tijd wij samen in Parijs terug.

39 Agfa Clack Clibo flitser.jpg
39 Agfa Clack Clibo flitser.jpg (14.28 KiB) 11658 keer bekeken

Hier Leen zei ze en gaf mij een envelop, hier in zitten alle foto’s die ik met mijn Agfa Clack Clibo flitser van ons Parijs avontuur maakte, alleen zijn het helaas zwart wit foto’s Leen. En ik zei het is goed zo meisje dat geeft niets hoor, zwart-wit foto’s kunnen ook mooi zijn. En ik bedank je nogmaals voor die mooie tijd uit het verre verleden in Parijs.

Beunos tardes amigos zo als jullie hier boven kunnen lezen gaan we bij deze vijfenvijftig jaar in het verleden terug!! In Mei 1960 ik was toen thuis van een reis met de Paris een Franse Seinevaarder waar ik als WTK op vaarde. Ik zat toen op het teras van t’ Goude Hooft op de Groenmark in Den Haag van een heerlijk pilsje te genieten. Toen een mooie knappe schoonheid met lange zwarte haren zoekende naar een plaats op het teras voor bij liep. Haar blik kruiste de mijne en ik zei kom hier maar zitten schoonheid, dan trakteer ik je op een drankje. En tot mijn verbazing nam ze mijn uitnodiging aan. En toen ze gesetteld was stak ze mij haar lange slanke hand toe. En met zachte aangename stem zei hallo ik ben Hannelore, Hannelore Triebert aangenaam. En ze glimlachte me toe, ik ben Leen zei ik wat wil je drinken? Doe mij maar een een glas rosé dat is lekker voor de dorst Leen. En wachtend op onze bestelling zat ik haar onder tussen op te nemen, en als ik het zo zag was Hannelore een leuke en charmante knappe jonge vrouw. Ze glimlachte naar me en vroeg en heb ik de test door staan? Zeker weten meisje zei ik, en wat doe jij voor werk vroeg ik. Wel zei ze na mijn rechten studie in Leiden waar ik Clum laude voor geslaagt ben.
Heb ik nu kantoor aan huis op de Statenlaan het kantoor loopt wel is waar al aardig maar het mag beter.

11 Starenlaan.jpg

11+ Muur bord.JPG
11+ Muur bord.JPG (13.27 KiB) 11658 keer bekeken

En ik dacht dat Hannelore gezien haar afgemaakte studie toch wel wat ouder moest zijn dan ze er uitzag. Ze had nu een schattig kanariegeel jurkje om haar slanke lichaam. En ze keek me met haar bruine ogen met een veel belovende blik aan. Tjonge knappe jongen zei ze terwijl ze met haar zachte vochtige lippen mijn mond beroerdenterwijl ze vroeg. Zullen we samen hier de rest van de dag en deze nacht hier

12 Goude Hooft.jpg

Op de foto links onder van bovenstaande foto onder het kruisje zitten wij amigos

in het t’ Goude Hooft, blijven logeren? Dan gaan we vanavond eerst dineren, en daarna heerlijk dansen, of te wel lekker hangen en dicht tegen elkaar aan schuifelen. En zo geschiede amigos, en toen het bandje die avond zijn eerste zachte klanken ten gehoren bracht. Stonden Hannelore en ik op en liepen we naar het eikenhouten dansvloertje toe. Waar we samen innig dicht tegen elkaar aan op de lichte muziek begonnen te schuifelen. En dat hielden we vol tot middernacht aan toe, het dansen was als het ware het opbouwen van een innerlijke spanning die we steeds meer en meer opvoerden, en die later die nacht met vol geweldd zou ontploffen. En na dat de laatste noten van het bandje in de late avond waren weg gegleden, gingen we naar onze kamer toe. En daar gebeurde er wat ik hier voor reeds enigzins beschreef, en daarna was het dan ook echt slapen geblazen.
Al waren we die nacht nog wel twee keren wakker waar in we het nog eens dunnetjes over deden.

Maar twee dagen later kreeg ik helaas alle culturele ellende waar Hannelore zo gek op was, voor mijn kiezen.

14 concertgebouw.JPG

We gingen om te beginnen s’avonds naar het Concert gebouw aan het Korte Voorhout in den Haag

13.jpg
13.jpg (13.62 KiB) 11658 keer bekeken

Waar we de euvres of hoe die dingen ook benaamd mogen zijn, van de ( Ik had nog nooit van die goede man gehoord amigos) algemeen bekende Nederlandse componist en pianist Reinbert de Leeuw zittend aan zijn klavier gingen beluisteren.
Wat ik dan weer persoonlijk pure culturiéle zelfmoord vond. En na een kwartiertje viel ik dan ook in slaap, waarna Hannelore me dan weer wakker schudde.

15 korte voorhout Toneel.JPG

16 einde deel1 koninklijke_schouwburg.jpg

En drie dagen later moesten we zo nodig naar een toneelstuk, het was iets met Clopatra, waar in de betreffende acteurs met zo,n bekakte stem hun tekst stonden en lagen op te dreunden, ssstierlijk! vervelend dus. Maar het ergste was dat Hannnelore wilde dat ik een smoking of een gedestineerd pak aan trok. Nou ze kon ver gaan maar dat verdomde ik toch zeker weten. Toen vroeg ze liefjes wil je dan wel je uniform aan trekken lieverd want dat staat je zo mannelijk, en echt dat meen ik zei ze mij verleidelijk aan kijkend. En amigos daar in heb ik dan haar zin maar gegeven. Want dan kon ze had ik het idee met mij tegen haar vriendin Sopfia pronken, al liep ik liever in een gewone broek met een wit nylon overhemd zonder stropdas rond. En Hannelore haar vriendin Sopia nou dat was letterlijk en figuurlijk ook een mooie dame hoor. Volgens Hannelore had ze de gewoonte om iets wat ze zogezegt had meegemaakt, volledig te verzinnen. En hier onder deed ze dat zeker weten, met een zekere Meneer v Lansloth bankier van de Bank met die naam die in den Haag was gevestigd Want toen we in de pause van het Cleopatra gebeuren met een drankje voor ons zaten te genieten. Zat Sopfia,s haar husband een kleurloze man met warrig slap rood peenhaar, en een rond dun brilletje op zijn hoofd mij aandachtig te observeren. Waarna Sopfia zich naar mij toe draaide en met van pret pinkelende ogen een gesprek met mij begon. Leen zei ze je ziet er goed uit in je uniform echt mannelijk hoor, en ze keek met een veelzegende blik naar haar kleurloze husband. Nou Leen begon ze haar verhaal, ik ga je nu een leuk om te gieren van het lachen belevenis vertellen. ( En amigos hier komt volgens mij zo,n verzinsels van Sophia ) Ik heb namelijk 14 dagen terug begon ze haar verhaal, met ene meneer van Lansloth een bekwaam Bankier die zijn schaapjes zeker weten geschoren en wel op het droge heeft, van de wel bekende bank met die naam op een soree op het binnenhof ontmoet, en deze eens flink te pakken genomen. Op die woensdag middag reed ik na een paar potjes tennis van af de

7 Metzbanen.JPG

Mets Tennisbanen in Scheveningen.

8 Bank v Lanschot.JPG
8 Bank v Lanschot.JPG (27.45 KiB) 11658 keer bekeken

Naar de bank van Van Lansloth toe.

En de bank binnen komende zei ik tegen de bediende achter het loket dat ik een spaarrekening wilde openen. "Dat treft!" mevrouw zei de bediende, "op dit moment hebben we een goede actie: als u F 7,50 stort ontvangt u een leuk dameshorloge. En het is een grappig klokje, ik zou het zeker doen!"
Maar ik antwoordde F "7,50?! Waar praat je over goede man Ik wil gelijk cash een ton inleggen!"
De bediende dacht daar even over na en vroeg toen om even geduld te willen hebben. Daarna rende hij de trap naar boven van het kantoor van meneer v Lansloth zelf op. Meneer Lansloth er is hier een mevrouw aan het loket die gelijk cash een ton hier op een spaarrekening wil storten!" Zei de bediende buiten adem van het trappen lopen tegen de bankier.
Maar meneer Van Lansloth stond de kort geleden door de FIOD opengebroken zwart geld kluisjes in zijn bank nog vers in het geheugen gegrift en hij besloot zelf eens poolshoogte te gaan nemen. Beneden gekomen begroete hij mij met "Goedemorgen, mevrouw mijn naam is v Lansloth welkom bij onze bank. Onze employé vertelde mij dat u direct cash een ton bij onze bank wil storten. Maar uh zonder direct indiscreet te willen worden: hoe komt u aan dat geld?"
En minzaam glimlachend antwoord ik "Oh, dat wil ik u best vertellen meneer ik sluit nog wel eens graag een weddenschap af, en dat wil ik met u ook wel doen hoor!"
En Van Lansloth zei beleefd "dat ligt er aan, om hoeveel en waarom
Mevrouw?!"
En Leen zei Sophia met twinkelende ogen" zei ik nou meneer ik wil namelijk om een ton wedden dat aanstaande maandag morgen uw ballen vierkant zullen zijn. Na dit antwoord dacht v Lansloth razend snel na, nou het is nu al Vrijdagochtend, dus dat is gemakkelijk verdiend waren V Lansloth zijn gedachten! "Top," riep hij maar wel met een contractje en getuigen er bij. Ik wil het wel een beetje officieel houden!"
"Dat is geen probleem, meneer zei ik en zo gezegd, zo gedaan.
En dat weekend ging v Lanslot naar ik later hoorde goed geluimd met zijn vrouw lekker zeilen op de Kralingse plasen. En toen was het dan zo ver Maandagochtend en v Lansloth betaste in zijn Saab Turbo nog even zijn ballen en glimlachte 'die ton is binnen dacht hij vergenoegd!' En zittend in zijn kantoor wacht hij mijn komst af. En om klokslag negen uur kwam ik zijn kantoor binnen, vergezeld door een voor v Lansloth onbekende man. "Wie is die man?" wilde hij van mij weten weten.
"Oh, gewoon niet op letten, meneer " zei ik u wilde het toch officieel hebben, dus heb ik ook maar een getuige meegenomen. En hoe is het met u gegaan?"
"Perfect hoor!" riep v Lansloth uit mijn ballen zijn nog steeds kogelrond mevrouw! En die ton ben u zeker weten kwijt"!
"Wel laat u dan eerst uw broek maar eens zakken meneer zei ik"
Dan kunnen we zien hoe het er bij staat en bij die woorden liet meneer van Lansloth blozend zijn broek en blitse slip zakken. "Het ziet er inderdaad gunstig voor u uit meneer" zei ik, maar voordat ik werkelijk zekerheid heb, wil ik het harde bewijs eerst in mijn handen hebben!" v Lansloth twijfelde nu toch wel even maar ziet uit eindelijk hier de redelijkheid wel van in. En hij liet mij zijn ballen omvatten. En op dat moment Leen zei Sophia viel mijn 'getuige' bewusteloos van zijn stoel.
"Wat krijgen we nou?!! Vroeg v Lansloth verschrikt:" Gewoon niet op letten," meneer zei ik "dit is namelijk de President van de Nederlandse Bank. Daar had ik om vijf ton mee gewed dat ik maandagochtend vóór 9.30 uur met de ballen van v Lansloth de uwe dus in mijn handen zou zitten.

Zo amigos dat was dan malle Sophia ( en niet malle Babbe he!) zo als ze vaak genoemd werd en vlak daar na kreeg ik bericht dat de PARIS

37 de Paris Austerlits Marime le Seine.JPG

7 dagen na dato aan de kade van Austerlits Parijs zou afmeren. Dus moest ik weer naar Parijs terug toen ik dat het die middag aan Hannelore vertelde, zei ze schat wat zou je zeggen als ik met je mee naar Parijs ging. WORD VERVOLGT! Leen B
Leen B
Site Chef

Re: 'Hannelore'

Berichtdoor Andre » wo 13 mei 2015, 16:10

Hallo Leen dat je die Hannelore na een lange tijd op die manier nog eens moest tegen komen. Dat was zeker wel een groot verschil met toen en nu, als het goed is heb ik haar op een morgen een keer gezien. En daarna vertrok ze met haar auto van de Quae du Austerlits. Leen ik merk wel dat jou forum goed gelezen word. Terwijl je toch maar weinig echte actieve leden heb, onbegrijpelijk toch. Maar ja ik zou zeggen ga zo door mijn zoon en u zult beloond worden. Gr Andre
Andre

Berichtdoor Ben » do 14 mei 2015, 13:57

Leen dat was weer genieten.het is inderdaad zodat er nog maar weinig zijn op de klipper. maar hij wordt welgelezen dacht ik.Gr Ben
Ben
1e machinist

Berichtdoor Leen B » do 14 mei 2015, 16:17

Andre schreef:Hallo Leen dat je die Hannelore na een lange tijd op die manier nog eens moest tegen komen. Dat was zeker wel een groot verschil met toen en nu, als het goed is heb ik haar op een morgen een keer gezien. En daarna vertrok ze met haar auto van de Quae du Austerlits. Leen ik merk wel dat jou forum goed gelezen word. Terwijl je toch maar weinig echte actieve leden heb, onbegrijpelijk toch. Maar ja ik zou zeggen ga zo door mijn zoon en u zult beloond worden. Gr Andre

3 Leen.JPG
3 Leen.JPG (14.12 KiB) 11630 keer bekeken

Goede middag Andre nou jij overloopt zeilclipper nu ook niet bepaalt old chap. :lol: Maar wat de vele lezers betreft daar denk ik het mijne van. Ze komen denkelijk van het vorige forum waar ik jaren van af het begin al mijn zegje deed. Maar helaas door vele misverstanden moest ik daar het veld ruimen. Ik scheen daar iedereen te beledigen en kwaad over ze te spreken al dus de beheerder daar. Ik was erg verbaasd want ik was me van geen kwaad bewust, en had nooit een te nimmer kwaad van die goede man gesproken. Maar ja ik kreeg helaas ook geen kans om mij te verdedigen. En een hele boel leden van het eerste uur zijn daar ook al lang weg om dat ze het denkelijk niet meer zagen zitten. Er zat op dat forum ook een lid van DF schijnbaar als slaper, en toen ik op DF ruzie kreeg met een of andere 2e Ltn was hij er als de kippen bij om mij daar vuil te maken, en hij werd grif door betreffende beheerder geloofd. En de goede man was niet voor rede vatbaar hij bleef maar herhalen dat ik Jan en alleman en hem zelf op zijn forum beledigd had. Nou vraag ik je maar ja dat forum is ook niet meer wat het ooit was. Om dat de toenmalige leden waar van ik, die dat forum met verhalen, Foto’s en het organiseren van Reünies daar allang vertrokken zijn. Je ziet er nu alleen nog foto’s van boerderijen met koeien en ander boeren belevenissen. En tot in den treuren het uitlaten van de hond slappe kost dus, maar Andre eens was het wel een fijn forum hoor. Van oude jongens krentenbrood maar helaas dat is nu voorbij. En de Zeilclipper heb ik ingeschoten voor de mensen die op Df zo rot behandeld werden. Al wilde ik er eerst niet zo aan maar later vond ik het wel leuk, en we zijn maar met weinig geregistreerde lezers, maar ik heb ook aardig wat bezoekers en ik weet haast zeker waar die vandaan komen. En misschien durven zich hier op ons forum niet te registreren :mrgreen:
Ha ha Ha nou vraag ik je. :P Vr Gr Leen B
Leen B
Site Chef

Berichtdoor Leen B » do 14 mei 2015, 16:33

Ben schreef:Leen dat was weer genieten.het is inderdaad zodat er nog maar weinig zijn op de klipper. maar hij wordt welgelezen dacht ik.Gr Ben

3 Leen.JPG
3 Leen.JPG (14.12 KiB) 11628 keer bekeken

Goedemiddag Ben, ik ben blij al is het maar voor heel even dat je van mijn belevenis met Hannelore, even van je andere sores afgeleid was. en over een poosje komt dan het tweede en laatste deel van Hannelore.En vlak daarna leerde ik mamma San kennen.
Vr Gr Leen
Leen B
Site Chef

Berichtdoor steef » do 14 mei 2015, 18:47

Leen Voor die dingen met Hannelore ben je van het goede hout gesneden
steef
1e machinist

Berichtdoor Ben » vr 15 mei 2015, 12:59

Hi LEEN EN TOEn werd het oppassen haha
Ben
1e machinist

Berichtdoor bart » do 21 mei 2015, 08:25

Goede morgen
Ik vind hem heel goed DAT was een goede door denker.
groetjes Bart
bart
Opper Hofmeester

Keer terug naar Zeilclipper.