Re: Hannnelore deel 2

Omschrijving van je eerste forum.

Berichtdoor Leen B » za 30 mei 2015, 15:37

Zo amigos dat was dan malle Sophia zo als ze vaak benoemd werd en vlak hier na kreeg ik bericht dat de PARIS

37 de Paris Austerlits Marime le Seine.JPG

7 dagen na dato aan de kade van Austerlits Parijs zou afmeren. Dus moest ik helaas weer naar Parijs terug ,toen ik dat het die middag aan Hannelore vertelde, zei ze schat wat zou je zeggen als ik een week met je mee naar Parijs ging.

17 Tim hotel Start Deel 2.jpg

Dan kunnen we daar het een en ander bezoeken, en ik weet ook nog een leuk Hotel en het is het Timhotel in Montmartre.
En dan gaan we samen een romantisch een week, in deze heerlijke stad door brengen mijn schat. We kunnen er heerlijk shoppen, en alles is in deze lichtstad mogelijk. Het Timhotel Montmartre heeft een ideale ligging en het kost maar een korte tijd om van daar uit daar in het centrum van Parijs te komen. En daar de Thalys in 1960 nog lang niet reed amigos zijn we met Hannlores Mercedes gegaan. En Alex v/d Lande de Procureur en partner van Hannelore zou in die week dan de Honneurs waarnemen. En zo vertrokken Hannelore en ik voor een romantisch weekje naar Parijs. Toen we bij het Tim Hotel Montmartre wat aan een pleintje met een leuk Cafe en een oude bank onder een boom arriveerden.

18 uitzicht Parijs.JPG

Werden we daar gast vrij ontvangen, en in onze kamer hadden we vanaf een klein balkon een prachtig uitzicht over de stad. Met de Eiffeltoren direct in het zicht en
de Sacré Coeur was gezellig nabij Montmartre om de hoek. En Hannelore en ik hebben toen die nacht tot in de vroege uurtjes samen van het mooie uitzicht over Parijs, en van de heerlijke glazen wijn die men daar schonk zitten genieten. De volgende morgen verkenden we de omgeving van ons hotel. Na een stukje langs allerlei cadeau en andere winkeltjes gelopen te hebben kwamen we op het Place du Tertre met schilders die buiten hun werken tentoonstelden terecht.

19 Parijs schilder.jpg

En Hannelore die zo als ze zei altijd al een zelfportret van zich zelf wilde laten maken, vroeg de schilder in rap Frans of hij dat voor haar wilde doen! Maar ze moest wel even wachten want er was nog een dame voor haar. Een hele tijd daarna zijn we eerst maar weer terug naar ons hotel terug gegaan, om het zelfportret van Hannelore op onze kamer te zetten.

20 Sacrecoeur.jpg

Daarna vervolgden we onze route naar de grote basiliek de Sacré Coeur waarin we ook een kijkje namen. En we genoten van een prachtig stadsgezicht wat zich aan onze ogen ontrolde. en door het opera district met haar prachtige historische gebouwen. En het is wel zo amigos dat men tijdens een stadswandeling je de architectuur goed in je op kan nemen. En een goede plattegrond door Hannelore gekocht bood ons dan ook een goede uit komst.
En het leuke van deze buurt is dat er op elke hoek van de straat wel muzikanten speelden. Na langs allemaal boetiekjes, juweliers en giftshops gelopen te hebben, liepen we richting het grote warenhuis La Fayette waarin Hannelore maar wat graag een tijdje wilde door brengen. En het Galeries Lafayette is een van de meest bekende warenhuizen in Parijs amigos. Het is een Frans warenhuisketen die zich over vele grote Franse steden verspreid heeft. Maar de meest bekende vestiging bevindt zich toch wel in Parijs aan de Boulevard Hausmann in het 9e arrondissement. De Galeries Lafayette is een toeristische top gebeuren door de bijzondere architectuur, en de welvarende uitstraling met haar goed verzorgde etalages. En hier ook nog een klein beetje geschiedenis van Galeries Lafayette Het was 1893 en op de hoek van Rue La Fayette, en Rue de la Chaussée d’Antin in Parijs openden Theophile Bader en Alphonse Kahn een klein warenhuis. Het was zo een groot succes dat ze het warenhuis in de periode 1896 tot en met 1905 flink uitgebreid hebben.

21 Galerie Lafayette.JPG

22 Galerie Lafayette.JPG

22+ Galerie Lafayette 1974.JPG

En hier boven zien we een foto’s uit 1974 maar nu in kleur in plaats van zwart wit. Want toen gingen we toch wel massaal op kleuren foto’s en de kleuren filmpjes van Super acht over.

23 Moulin Rouge Parijs.jpg

En vlak bij de bekende Moulin Rouge.

24 Restaurant Moulin rouge.jpg

Rustig gelegen vonden we een leuke eetgelegenheid met lekkere wijn en een goede Franse maaltijd. En in de straten rondom zijn ook nog vele restaurants te vinden. Ook in de avond is het in Parijs erg druk van de vele mensen die er rond struinen.

25 terras Le sobot rouge.jpg

En in de zomer is het heerlijk om daar lang op het terras te zitten en de Franse dynamiek in je op te nemen. En om dat we de Eiffeltoren ook nog van dichtbij wilden zien

24+ Huur eend.jpg

Huurden we een van de vele 2 CV; Deux Cheveau’s met chauffeur die er in die tijd parijs rond reden. En reden we over de Seine richting het kolossale bouwwerk de Eifeltoren door Ingenieur Eifel ontworpen toe. Na dat we de Eiffeltoren van alle kanten gefotografeerd hadden,

25+ Paris ville gourmande boulangerie..jpg

25++ Paris ville gourmande boulangerie.jpg

kochten we bij de Paris ville gourmande boulangerie enkele van die heerlijke zoete Franse lekkernijen om in het park. Waar overal stoelen staan waar mensen rustig hun krantje kunnen lezen,en naar muziek luisteren, of zo als wij onze pas gekochte lekkere zoete dingen gaan zitten eten.

25+++ du Louvre Paris.jpg

En we gingen uiteraard ook naar het Louvre, ( maar dat was aan mij niet besteed amigos) maar ja Hannelore hé die wilde maar wat graag dus het werd het, Louvre met alle zijn mooie kunstcollecties, die als we alle tijd zouden hebben, in 2 tot 3 dagen zouden kunnen bekijken! Maar Hannelore moest een keuze maken en ze vond de Romeinse torso’s, een aantal Vermeren en de Mona Lisa de moeite waard om te gaan bekijken. En je moest er wel op tijd zijn, want er was heel veel te bewonderen.

26  Les Folies Bergères qui a été l'une des plus célèbres revues parisiennes depuis la.jpg
26 Les Folies Bergères qui a été l'une des plus célèbres revues parisiennes depuis la.jpg (38.7 KiB) 13335 keer bekeken

27.JPG

28 Les Folies Bergères qui a été l'une des plus célèbres revues parisiennes depuis la.jpg

29 Les danseurs.jpg

En toen was het tijd voor de Les Folies Bergères qui a été l'une des plus célèbres revues parisiennes depuisla amigos. En het waren me daar mooie wervelende shows alle mooie beentjes gingen feilloos recht op en neer. En er deden ook twee heren mee en wat een dikke spieren hadden gasten. En wat een kracht moest er in die gespierde armen aanwezig zijn, want op een zeker moment tilde de ene op de grond liggende de andere met zijn arm waar de ander met de zijn in hand in stond hemaal omhoog. Fantastisch om te zien was dat. En last but last marcheerden al die dames na de show vlak beneden ons met hun half blote borsten voorbij. Dat was weer heel wat anders dan de Galerie Lafayette met al zijn handel amigos.

30 France  Paris Notre Dame.JPG

31Basilique notre dame 1960.jpg

32 Paris-Notre-Dame-river-france.JPG

33 Notre Dame Cathedral Einde foto deel 2.jpg

De dag daarop gingen we naar een wat ingetogener object namelijk de Basilique notre dame nou dat was een indrukwekkende belevenis voor al van binnen. Wat was dat mooi ik heb er dan ook twee Kleurenfoto bij gezet, al zijn die wel van wat jaartjes later namelijk 1974. Want kleur zit er natuurlijk altijd beter uit dan zwart-witfoto’s al hebben deze natuurlijk ook wel wat. Vr gr Leen
Leen B
Site Chef

Berichtdoor bart » zo 31 mei 2015, 08:34

Goede morgen
Nou Leen je heb er weer wat moois van gemaakt. Groeten aan Alie Een fijne dag.

groetjes bart
Bijlagen
10371495_904458519579598_7942631504402502779_n.jpg
10371495_904458519579598_7942631504402502779_n.jpg (185.5 KiB) 13331 keer bekeken
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor steef » di 02 jun 2015, 19:15

Leen het is weer grandioos,in het grote warenhuis hebben wij ook nog afgestruint.mijn meisje heeft nog een trance coat gekocht in warenhuis Lafyetta
Wij zijn toen een week in Parijs geweest.de metrolijnen uitgetest formidabel vervoer
steef
1e machinist

Berichtdoor Leen B » wo 03 jun 2015, 17:37

steef schreef:Leen het is weer grandioos,in het grote warenhuis hebben wij ook nog afgestruint.mijn meisje heeft nog een trance coat gekocht in warenhuis Lafyetta
Wij zijn toen een week in Parijs geweest.de metrolijnen uitgetest formidabel vervoer

22+ Galerie Lafayette 1974.JPG

De foto is wel van later met Mama San samen. :D Leen

Hallo Steef ik vind het leuk dat jullie nu nog ook wat mooie foto's al zijn ze door mij geplaatst kunnen bewonderen.
Even een herbeleving van jullie weekje in Parijs ik heb het graag voor jullie beiden gedaan. Vr gr Leen
Leen B
Site Chef

Berichtdoor Ben » do 04 jun 2015, 12:54

Leen wat mooi he.Als je goed nadenkt hebben we heel wat mooie dingengezien en beleefd
Dit was weer een hele mooie aflevering(veer in je kont)
Met plezier bekeken en gelezen .bedankt >Ben.
Ben
1e machinist

Berichtdoor Willy Theunissen » vr 05 jun 2015, 14:11

Leen daar heb je toch mooi een hele kluif aan gehad die Parijse reportage , ik heb er van genoten omdat wij er in 1987 ook zijn geweest . Het indrukwekkendste vond ik nog wel het verkeer de deuken in vooral auto's met 75 kenteken en het inparkeren en natuurlijk de Eifel toren die toen net 100 ans was .
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor Leen B » vr 05 jun 2015, 17:08

3 Leen.JPG
3 Leen.JPG (14.12 KiB) 13299 keer bekeken

Hallo Willy bedankt voor het compliment,ja het was zeker weten een hele kluif, en nu nog een paar foto,s en wat
Hannelore betreft is de klus dan geklaart. En ik plaats dan gelijk de foto's en het verhaal van, hoe ik de vrouw van
mijn leven Alie dus! ( nu Mamma San) in Rouan ontmoete. En Ben, Bart jullie ook bedankt voor de reakties op mijn
verhaal.En ja Ben old chap een mens maakt zeker veel mee in zijn leven, ik heb daar dan ook een boek over
geschreven en er tien van laten drukken. En aan degene die mij lief zo als uiteraard aan Alie mijn Kids, en voor de
rest aan goede kennissen uitgedeeld. Vr gr Leen :D
Leen B
Site Chef

Berichtdoor bart » wo 24 jun 2015, 20:30

Leen een leuke tijd gehad in 1960

Groetjes je vriend bart
Bijlagen
19410_719512918159222_2165031596130503851_n.jpg
19410_719512918159222_2165031596130503851_n.jpg (33.51 KiB) 13132 keer bekeken
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor Leen B » zo 28 jun 2015, 16:19

34 Quae du Amour Paris.JPG

Zo amigos na de Basilique notre dame bezocht te hebben gingen we naar de Quae du Amour om daar zo als wat alle jonge Fransen betaamd. Even lekker in het zonnetje zittend van elkaar te gaan genieten. En hier boven bij dezen ;)

35 Eiffeltoren.jpg

Hallo, amigos De Eiffeltoren is in het Frans) la tour Eiffel en is zeker weten een monument in Parijs. En ook een van de bekendste en meest bezochte monument in Frankrijk, hij staat aan de linkeroever van de Seine in het 7e arrondissement van Parijs. En op 28 januari 1887 werd er begonnen met de bouw wat Eiffeltoren heet. En ook deze kolos gingen we bezoeken na beneden een kaartje gekocht te hebben gingen we samen op ons gemak via de trap naar boven toe. En hoe hoger we kwamen hoe weidser het uitzicht werd Toen we boven bij het Le jules Verne restaurant aan gekomen waren hadden we van daar uit een geweldig mooi uitzicht over parijs. Toen we uitgekeken waren vroeg Hannelore of ik in het restaurant wilde dineren. Ik zei oké lieverd laten we dat maar eens doen.

36 Eifeltoren Restaurant.JPG

En vanaf ons tafeltje konden we natuurlijk nog steeds van het mooi uitzicht genieten amigos. Alleen het eten viel mij wel tegen! Het was van naar mijn van alles weinig en niet lekker. En vooral toen die kelner mijn toch al niet lekkere Franse prakje ook nog in de brand stak. Zat ik de goede man verbouwereerd aan te kijken, waarna Hannelore begon te schateren van het lachen. Die kelner is alleen maar aan het flamberen hoor Leen zei ze, en je moet je gezicht een zien, niet te filmen man.

37 de Paris Austerlits Marime le Seine.JPG

Toen we die avond in het Tim hotel terug kwamen gaf de man achter de balie mij een briefje waar op stond dat de Paris aan de Quae du Austerlits Maritime le Seine lag aangemeerd. Dus werd het onze laatste nacht in het Tim hotel want over een paar dagen was het weer varen geblazen. We hebben de rest van de avond in het donker voor de balkon deuren gezeten, om voor het laatst van het uitzicht van de lichtjes in het donker te kunnen genieten. Die avond werd Hannelore steeds stiller en ze bekeek mij met een nadenkende blik. Toen ik vroeg wat er aan schortte zei ze Leen ik heb hier diep over nagedacht. En versta me niet verkeerd, en het doet mij verschrikkelijk pijn, dat ik onze korte maar heftige relatie moet eindigen. Ik hou heel veel van jou maar ik kan hier mee helaas niet verder gaan. Dus morgen breng ik jou naar je schip en ga daarna naar huis terug, en alsjeblieft zoek me hier na dan niet meer op. Vol ongeloof luisterde ik naar haar woorden ik wilde haar eerst niet geloven, maar toen zag ik in haar ogen dat het haar pure ernst was. Dus ik zei goed meid als jij het zo wil dan zal ik dat respecteren, al doet het me wel pijn. Het laatste stuk nacht dacht ik eerst dat ze weer op haar woorden terug kwam. Want alles leek als van oudst op de vorige nachten, maar de volgen morgen merkte ik dat het niet zo was.Toen we ontbeten hadden bracht ze me naar de Quae du Austerlits Maritime le Seine waar de Paris lag aangemeerd.

38 Hut.jpg

Ik pakte mijn plunjezak en zei nam mijn weekendtas en we gingen rechtstreeks naar mijn hut. En daarna kuste ze me met tranen in haar ogen hartstochtelijk, en zei vaarwel mijn liefste beloof me voorzichtig te zijn, en bedankt voor deze mooie dagen in de Haag en hier in Paris. Daarna stapte ze in haar auto en reed met een laatste zwaai met haar hand mijn leven uit. :( Niet wetend dat ik haar vele jaren later weer terug zou zien. Maar wel in hele andere omstandigheden. Leen
EINDE

Zo amigos dat was dan een mooie belevenis in mijn leven, van Hannelore en mij die ik nooit meer vergeten zal. :D Al was ik er weer snel over heen toen ik in 1959 Mamma San leerde kennen en waar ik nu nog steeds gelukkig mee ben. Zei is een vrouw die van de dezelfde dingen zo als ik van zeezeilen en nog vele dingen meer houd.Dus hier eindig ik hier met Hannelore, en ga met mamma San met mijn verhaal verder. 8-) En de volgende aflevering Nr 3 zal niet meer als Hannelore benoemd worden maar Mamma San. :D Vr Gr Leen B
Leen B
Site Chef

Berichtdoor Willy Theunissen » ma 29 jun 2015, 14:47

Mooie hut , en het wachten is op deel 3 .
Wij hebben hier kermis en het is gezellig en goed dorstig weer . Gister middag ook nog naar Goch geweest want daar was ook kermis en natuur een hele grote braadwurst genuttigd over op het kermisterrein en straten staan eet en zuiptentjes met van allerlei heerlijke dingen tot champignons en zelfs spaghetti toe ze doen het met de muziek rustiger dan hier , hier op de kermis doen ze wie het hardste kan .
En ook nog een lekkere lekker bek gegeten wij hebben in jaren niet zo'n lekkere en grote vis voor 4 euro en 3 voor € 9.50 gehad de meeste klanten die er waren , waren Duitsers en niet alleen uit de buurt want dat kun je aan hun kentekenplaat zien .

https://www.google.nl/search?q=vis+plaz ... ebengewald
Bijlagen
DSC00888.JPG
DSC00888.JPG (164.15 KiB) 13108 keer bekeken
PC305994.JPG
PC305997.JPG
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Keer terug naar Zeilclipper.