De belevenissen van Kees Bloemkool

Omschrijving van je eerste forum.

De belevenissen van Kees Bloemkool

Berichtdoor Kees Bloemkool » do 29 okt 2015, 17:59

34 SLAMAT.JPG

1 Kees Bloemkool jpg.jpg
1 Kees Bloemkool jpg.jpg (9.98 KiB) 12180 keer bekeken

Goeije morrege mannu wat ziet Kees nou weer ik hep hiro op me eige topic geen ene moer te zegge. Gaat tie Meester Bal hier beneje een heel lang klote verhaal over Kees schrijve. Goed Kees was kwaad maar Kees had niet de bedoeling om onze ouwe en tie klote stuur van em het leve uit te blase.Het was gewoon un klein foutje van Kees en ik ben zelf ben ok zwaar gestraft. Al me hare wasse pleite en me kanis dee verrotte zeer en was helemaal rood, en het brande as te hel .En et was ook een grote kolere zooi in die salon van onze ouwe mannu,en achteraf had Kees dat niet magge doen. Maar ja dat verhaal over mijn staat er nouw eenmaal daar mot Kees so as altijd maar mee leere leve.
Kees Bloem Kool Wasch here :mrgreen:

Beunos tardes amigos:

Ik ga opnieuw met Kees Bloemkool beginnen na de vorige van het ‘Zeilclipperforum verwijderd te hebben. De start was niet goed en het topic ‘Kees Bloemkool’ stond op de verkeerde plaats dus was ik mij zelf wel verplicht om het een en ander opnieuw te plaatsen. En amigos de verhalen van Kees zijn sterke zeeman ( met nadruk op sterke ) verhalen he!

In 1966 hadden we op de Slamat Een bootsman Kees Slagtman een rasechte Rotterdammer die we Kees Bloemkool noemden. Dat laatste kwam voornamelijk door Kees zijn grote oren.
Voor de rest was Kees een goed vakman want schiemannen, en allerlei andere werken die je als bootsman in je mars moest hebben. Waren aan Kees wel besteed maar voor de rest was Kees een waar beest, hij zoop en vloekte als een bootwerker. En hij schuwde het ook niet om als hij dat nodig vond rake klappen uit te delen. Als Kees de wal op geweest was kwam hij steevast zwaar lazarus terug. Als hij dan luid zingend de valreep op kwam gewaggeld. Zong hij altijd een lied wat maar twee regels bevatte. En met lange schorre uithalen zong hij dan:
‘Wat doet een zeeman met geld, hij brengt het toch maar naar de hoeré!!
En als ik gezopen heb moet ik er o zo vreselek van boeré!!’
Waar van hij hoeré en boeré met lange uithalen zong, of eerder nog brulde.
Nou liep het al aardig tegen oud en nieuwjaarsdag aan. En zo doende had Kees besloten dat er dan maar eens wat vuurwerk moest worden afgeschoten. Maar hij werd toen hij een stel vuurpijlen uit de kist, die in de kaartenkamer stond probeerde te stelen. Door onze 1e stuurman bij zijn snode daad betrapt.
‘Wat moet dat boots brulde onze stuur tegen Kees, waar ga je voor de donder met die vuurpijlen naar toe?’ Kees die hevig schrok om dat hij betrapt was liet hevig geschrokken de vuurpijlen uit zijn handen vallen. En met een lach van een boer die kiespijn had zei hij, ‘Ik wilde tijdens ét ouwe en nieuwu wat vuurpijle afsteke stuur.’
‘Ben je nou helemaal besodemieterd boots brulde onze stuurman, vuurpijlen hebben we voor nood aan boord. En niet om er het oude jaar mee uit te gaan knallen. Hier met die pijlen, en met een woedend gezicht deed hij de vuurpijlen in de kist terug. Draaide de kist op slot en zei, ‘en jij blijft de rest van de dagen dat we hier nog liggen aan boord boots.’ En daar was onze bootsman nou niet zo gelukkig mee. En hij zon dan ook op wraak, want wat onze stuurman niet wist was dat Kees de dag er voor al een vuurpijl achterover had gedrukt. Om zo, n ding eens aan een nauwkeurig onderzoek te kunnen onderwerpen. Maar eerst schoot hij de ouwe, die op de brug bezig was even aan. ‘Kap’ stamelde hij berouwvol onze ouwe met zijn waterige oogjes aankijkend.
‘Ik wilde op ouwe en nieuwe alleen maar wat vuurwerk afsteke. En nou mot ik van de stuur an boord blijve en dat vin Kees nie eerlék.
‘Wel boots zei onze ouwe de stuur heeft gelijk man. Hoe haal je het voor de donder in je botte kop om vuurpijlen te gaan stelen? Als het aan mij had gelegen was je nu ook nog een week gagestraf armer boots. Want bij mij was je er niet zo gemakkelijk van af gekomen, en nu aan je werk ik wil er niks meer over horen.’ En met broeiende blikken naar onze ouwe loerend, en de staart tussen de benen droop Kees af. Maar toen hij die middag na het eten op weg naar de bak was, om een paar kwasten met verf attributen op te halen. Zag hij de 1e stuur bij onze ouwe naar binnen gaan. Om zo als altijd als we in een haven lagen, onder een borrel de werkzaamheden voor de andere dag te gaan bespreken. En om dat moment kreeg onze boots een lumineus idee, wat hem te doen stond. Om zich op onze stuurman en kapitein te kunnen wreken. Hij liep naar zijn hut, en haalde de vuurpijl die hij onder zijn kooi verborgen had te voorschijn. En hij sneed steeds kwader op onze stuurman en kapitein wordend, met zijn mes de stok van de vuurpijl ongeveer tien cm onder de lont af. En van kwaadheid begon hij steeds driftiger aan de in zijn mond bungelende sigaar te trekken. Daarna ging hij met een broeiende blik in zijn ogen, met de bewerkte vuurpijl onder zijn duffelse jekker op weg naar de brug.
‘Wat denké die twee wel, dacht Kees woedend, datte ze hem as de bootsman hier an boord zo mar te kakke konne zette. Nou dan hebbe ze de verkeerde voor, ik sel die twee wel es effe aflere om Kees te peste’ dacht hij steeds kwader wordend.
Toen hij bij de deur van de salon van onze ouwe gearriveerd was. Loerde hij schichtig om zich heen kijkend of de kust voor zijn snode daad wel veilig was. Daarna opende hij zacht de deur van de hal, die toegang naar de salon van onze ouwe had. Haalde de bewerkte vuurpijl uit de zak van zijn duffelse jekker. Deed daarna nog eens een flinke trek aan zijn sigaar, en hield de fel op gloeiénde kop bij de lont. De lont begon zacht knetterend te vonken en te spetteren, en daarna steeds harder. Toch wel zenuwachtig wilde onze boots de deur van onze ouwe zijn verblijf openen. Om zo de vuurpijl naar binnen te kunnen gooien. Maar toen hij een stap naar voren deed, stootte hij zijn hand, met daar in de sissende vuurpijl. Tegen de jassen en petten staander die naast de deur stond aan. En vlug gooide Kees de sissende vuurspugende vuurpijl de salon van onze ouwe in. En en hij zag de vuurpijl onder de daar staande salonkast rollen. In paniek rende Kees met zware stappen naar de deur die naar het dek terug ging. Maar net als hij over de waterkering is gestapt, ontploft de vuurpijl met een zware donderende klap uit elkaar. Met al resultaat dat er een sissende vuurbal door de deur, waar onze boots net uit was gestapt naar buiten geperst werd. Die onze Kees in een rode verzengende gloed omhulde, vertwijfelt sloeg Kees in paniek om zich heen. Na de stilte die op de klap volgde kwamen ook onze ouwe en stuurman, met zwart van het roet en smeulende kleren naar buiten toe gestrompeld. En verbaast keken zei naar Kees onze bootsman wiens wenkbrauwen en haren door de verzengende gloed van de vuurbal volledig waren verdwenen, En ook Kees zijn pet en kleding hadden het zwaar te verduren gehad. Na dat onze tweede stuurman de kok, en nog een paar matrozen Kees, onze ouwe en de stuurman hun kleren gedoofd hadden. Werden ze alle drie voorzichtig op een kooi in onze hospitaalhut gelegd , en smeerden ze voorzichtig hun gezichten, en verbrande lichaamsdelen met brandzalf in.
En al die tijd lagen Kees,de ouwe en onze 2e stuur met een verdwaasde blikken onze 1e stuurman onze kok en matrozen aan te staren. Niet op de vragen van hun reagerende, hoe het met hen ging en of zei pijn hadden. Later bleek dat ze alle drie tijdelijk door de harde klap van de vuurpijl doof geworden waren.
Maar dat was gelukkig na een paar dagen al een stukken beter geworden, gelukkig vielen de brandwonden ook mee. Ze waren dik eerste graad zei de dokter die door mij ouwe gebeld was. Dus was waren de heren na drie weken weer hard bezig met hun werk aan boord. En onze ouwe die Kees eerst de wacht had aan gezegd trok dat later weer in. Want hij zei ‘kijk meester onze boots is wel een hork en zuipschuit, en zo als je wil ook een vloekbeest en ook nog hoerenloper. Maar ik heb zelden een bootsman als Kees aan boord gehad, want het is en blijft een vakman eerste klas, en zo,n vakman vind ik nooit meer, zo en daar kunnen we het weer mee doen aan het werk maar weer.’ Vr. gr Leen

Zo amigos ik hoop dat jullie wat beter met de figuur Kees Bloemkool kennis gemaakt hebben.Want de volgende ronde komt Kees zelf weer aan het woord, en zijn taal gebruik was en is nou niet bepaalt netjes te noemen maar ja Kees is nu eenmaal zo.Want ondanks zijn rare capriolen en taal gebruik mocht hij toch van onze ouwe aan boord blijven, om dat Kees wel een bootsman pur sang was een vakman dus.Hij splitse dan ook in vijf min een oog cq lus in het stugste staaldraad.En hij had haast van alle dingen aan dek en onderdeks verstand. Alleen kon hij de ruwste en vuile praat over de matrozen uit gooien.Want de dominee in Rouan zei tegen hem dat hij in de hel zou branden als hij van onze aardbol zou verscheiden.Das goed meneer de criste man zei Kees tegen hem, ik zel dan gelijk un plekje bij soon lekker hoertje daar bove voor jou bestelle, want das gratis en for niks!! Ja dat was nu eenmaal onze Kees amigos. Vr gr Leen B
Laatst bijgewerkt door Kees Bloemkool op do 05 nov 2015, 18:12, in totaal 1 keer bewerkt.
Kees Bloemkool

Re: De belevenissen van Kees Bloemkool

Berichtdoor Ben » do 29 okt 2015, 18:39

Mooi Leen een prachtige inleiding Laat kees maar komen
Ben
1e machinist

Berichtdoor Ben » do 05 nov 2015, 17:07

Nou kees dat was weer interressant.geschreven in de spraaktaal zal ik maar zeggen.Dat heb ik allemaal weer met plezier gelezen.Tot de volgende keer Kees en neem maar een paar san Miqels van mij groeten ouwe gabber
Ben
1e machinist

Berichtdoor Willy Theunissen » za 07 nov 2015, 22:17

Man man wat 'n belevenissen je zou bijna geloven dat het allemaal echt waar is , wel geinig .
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor Kees Bloemkool » zo 08 nov 2015, 16:35

1 Kees Bloemkool jpg.jpg
1 Kees Bloemkool jpg.jpg (9.98 KiB) 12077 keer bekeken

Hay Willy het benne wel sterreke zeeman verhale he, Meester Bal mot maar raje wat Kees denkt.
Mar hij zit wel tusse de grote jongus op een ander forum, en Kees mag ter niet komme.
Om dat die klootviool daar zegt dat Kees niet denku ken maar weet hij veel,Kees is nie op zijn achter hooft gevalle hoor.
De Balle met sen alle Kees
Kees Bloemkool

Berichtdoor Willy Theunissen » zo 08 nov 2015, 18:49

En ook niet op je mondje .
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor steef » zo 08 nov 2015, 20:00

Als je op je achterhoofd was gevallen ,da was het niet meer mogelijk om deze mooie verhalen op te schrijven
steef
1e machinist

Berichtdoor Kees Bloemkool » za 21 nov 2015, 18:15

Ahoy steef ouwe marine goser alles goed met jou, waar verblijf je in rotjeknor. as Kees dat weet kompt tie effe bij je langs.
Dan gane we same een lekkere kauwe gele toeter zuipe. Maar een lekkere borrel daar houw Kees ook wel fan hoor.
De Balluuu Kees
Kees Bloemkool

Berichtdoor Ben » ma 23 nov 2015, 19:00

Dat was weer ee mooi stukke mannen Kees je kan lekker lullen
Ben
1e machinist

Berichtdoor Kees Bloemkool » di 24 nov 2015, 16:52

1 Kees Bloemkool jpg.jpg
1 Kees Bloemkool jpg.jpg (9.98 KiB) 11605 keer bekeken

Ahoy Ben ouwe hijskraan verzieker :mrgreen: Kees ken niet alleen mooi lulle mar op sijn ouwe dag
ook nog gatjes vulle hoor. We hebbe hier de ouwe Isebelle drie en zeventig jare jong rondlope.
Nau die is door Kees al heel wat kere gevuld hoor. Lekker spaans wijfie hoor, wat rimpeleg ook daar
beneje maar ala kees heb de selfde kwaal.En as se kom dan gaat me die griet me daar te keer Ben
niet te filme maat.Het hele tehuis voor ouwe knarre is tan temet wakker van dat gegil behalve de
dove dan,maar Kees ken dat wel begrijpe hoor. Nouw tebe mar weer Ben ouwe gabber. Kees
Kees Bloemkool

Volgende

Keer terug naar Zeilclipper.