De belevenissen van Kees Bloemkool

Omschrijving van je eerste forum.

Re: De belevenissen van Kees Bloemkool

Berichtdoor Kees Bloemkool » do 24 maart 2016, 17:56

Ahoy maten Kees zag dat Carmen had haar superterras weer had neer gezet,waar de Meester en zijn vrouw met Familie een drankje
zaten te drinken. En de gluiperd zat wel met zijn gezicht in de schaduw zo dat niemand hem goed kan zien zo gezeid!

152  Carmen had haar superteras weer neer gezet..JPG

En Kees kreeg hem in de kiere toen die voor zijn kwantum miquél op weg naar de El lobo reed. Ik zag tevens de Pastorale Fiat van
meneer pastoor op zijn vaste plek geparkeerd staan.

Kees rolde naar binnen toe en ging op een kruk voor de bar naast onze parochie herder zitten. Zo Kees begroete hij me alles goed met
jou mijn zoon. Carmen tap jij onze Kees eens een lekker miqueltje riep onze dorpsherder. Net toen we met ons tweede miqueltje bezig waren
kwam Luiz Bajos binnen gestapt.

163 Clinica Medeterraneo Calpe..jpg

Zo Luiz zei de Pastoor tegen hem hoe is het vanmorgen bij de bij de dokter in de Del Medico met je verlopen mijn zoon?

50 Pastoor.JPG
50 Pastoor.JPG (28.34 KiB) 8755 keer bekeken

Nou meneer Pastoor ik heb pillen tegen dat winden die er zo maar spontaan van onderen uit lopen van de dokter gekregen. En met dat Bajo dat zei liet hij me daar weer een knetter harde scheet maten. En even later kwam er een stank naar ons toe gedreven niet te beschrijven, wat een smerige stank was dat. Toen riep meester Bal komt op compadres allemaal even heel goed en diep insnuiven. Dan zijn we in no time die vieze stank kwijt. Wat zei de dokter eigenlijk wat het precies is Bajo? Vroeg de meester.
Nou hombres begon Bajo te vertellen ik ben me wel rot geschrokken, het verliep namelijk zo. Toen ik binnen kwam zei ik, dokter ik laat de laatste tijd toch zoveel winden. En ik kan er echt niks aan doen dat ik de ene na de andere laat. En zonder het te willen liet ik weer een knoert harde scheet door de spreekkamer rollen, met de zelfde smerige stank als die van hier net. Goed Bajo zei de dokter daar gaan we maar er is even naar kijken man.” En en na dat gezegd te hebben stond hij op en pakte een grote scherpe ijzeren haak uit de hoek van de spreekkamer. Nou mannen met angst en beven keek ik hem aan, en ik vroeg met bevende stem. Wat gaat u nou in godsnaam bij me doen dokter?! Toen zei hij wat denk je zelf Bajo om te beginnen ga ik eerst even het bovenraampje open zetten!” Ik slaakte een zucht van verlichting hombres, want ik dacht dat hij met die haak in me kont zou gaan roeren.

169 Pillen.jpg

”Nou Bajo compadre, zei de meester begin jij maar gauw met die pillen in te nemen. Wat zo, n stank als jij daar voortbrengt is met geen pen te beschrijven man.”
En het kan een biertje echt niet schelen wanneer het smerig wordt maten. de Balluhhh Kees Bloemkool
Kees Bloemkool

Berichtdoor Ben » vr 25 maart 2016, 12:09

Zp Leen zo zie je maar .ook kees heeft de pc problemen doorstaan. Leen was je pc soms verdooft door dat odeur van kees?
Ben
1e machinist

Berichtdoor steef » wo 06 apr 2016, 18:41

Kees je moet een paar vaten parfum kopen ,en dan de dop los zetten dan blijft de geur nog heel hangen
steef
1e machinist

Berichtdoor Kees Bloemkool » do 07 apr 2016, 16:56

Buenas noches, amigos toen Kees van morgen aan de haven kwam lagen er al heel wat boten aan de kade van onze Calpe haven om hun vangst van die dag te lossen.

142  De oude Pastor - Ferrar.JPG

Zo ook de Pastor Ferrar lag weer afgemeerd maar de goede man waar deze boot naar vernoemd is.

141 Het Encarnación-klooster uit de 16e eeuw en de kloosterkerk van San José..jpg

zit al vele jaren in het Encarnación-klooster uit de 16e eeuw met daaraan de kloosterkerk van San José, te wachten tot onze lieve Heer hem naar boven toe roept.

143 De  nieuwe PASTOR FERRAR.JPG

En we hebben dan ook al een tweede Boot met de naam van die ouwe pastoor.
En dat was me daar een kwaaie hoor amigos die was was nog roomser dan de paus zo gezeid. En Kees heeft de oude pastoor ook goed gekent, en zo goed als Kees nu met onze hede daagse pastoor kan opschieten. Was dat met die oude Ferrar wel anders gesteld amigos. Hij kon het niet erg zetten dat Kees met Ciquita getrouwd was, en al helemmaal om dat het niet in zijn kerk was gebeurd. ”Kees zei hij altijd als hij me zag jij zult in de hel branden. Want hel en verdoemenis zullen jou en Ciquita jullie deel zijn.” Dan zei Kees altijd nou meneer pastoor als ik daar ben zal ik je het adres sturen. Dan kan je me komen bezoeken maar Kees denkt dat je er wel van zelf zal komen. Want er lijken te veel kinderen hier in Calpe op jou. En dat dat gezegt hebbende schoot meneer Pastoor woest naar Kees kijkend met fladderende rok om ze, n bene weg. Maar dat terzijde amigos, Kees klom aan boord van de ouwe pastoor, en hete de bemanning handen schuddend welkom.

165 Heilbot.JPG

En aan het kant dek zag Kees een reusachtige Heilbot van zo,n 3 metertjes lang in een takel hangen. Die zeker weten voor de bemanning een aardig zootje Péseta’s op zou brengen. Na dat Kees zijn braadje vis van schipper Cocidio Madrileno gekregen had die ik de zelfde avond nog zou bakken ging ik weer op huis aan. En daar wachte me een grote verrassing amigos want in onze huiskamer, zaten de meester en zijn vrouwtje breed lachend naar Kees te kijken. En daarna hebben Ciquita en Kees, en de meester en mamma San 14 dagen lang een bere gezellege tijd gehad..

156  Hier de Meester En zijn vrouwtje Met de beentjes van de vloer  1985.JPG

We zijn eerst gezellig met zijn viertjes in Dancing José Luiz de weense wals en daarna de salsa gaan dansen.

159 1985  De Salsa wat was mijn vrouwtje mooi he.JPG

1985 De Salsa wat was mijn vrouwtje mooi he.

49 El lobo.jpg

En om een uur of elf zijn we weer naar de El lobo toe gegaan. Want in de dancing kon je alleen frisdrank
Drinken nou liever niet voor Kees hombres. Toen we met ons vieren in de El lobo aan kwamen, zat Conzalez Cordoba die in een groentefabriek werkt. En waar van iedereen weet dat hij niet spoort zo als dat zou moeten. Met een groot glas bier aan de bar wat hij zich goed liet smaken. Want als hij dronk schoot zijn adamappel als een dolle op en neer wat een leuk uitzicht was. Moet jij er ook nog één Conzalez amigo? vroeg ik aan hem. ”Graag Kees zei hij dat zal er wel ingaan, ja toch?” Moet je niet werken Gonzalez? Vroeg ik aan hem.

163 Clinica Medeterraneo Calpe..jpg

”Nee Kees amigo zei hij ik ben van morgen naar de Clinica bij dokter Tapaz geweest. Ik was daar verleden week namelijk ook al bij hem geweest want ik heb steeds de nijging ,en lach niet Kees! dat ik mijn Piemel in een uiesneider wil steken. En dat zei ik verleden week dan ook al tegen dokter Tapez in de Clinica”Maar dokter Tapaz zei dat is heel gevaarlijk hombre dat moet je beslist niet doen.” Wel jij kan makkelijk praten dok zei ik maar op een zeker moment zal ik hem er toch insteken zeker weten.

169 Pillen.jpg

Weet je wat Conzalez zei dokter Tapez tegen me, ik zal je wat pillen voorschrijven. Dan heb je daar zo,n zin niet meer in om hem in een uien snijder te steken.” Maar vanmorgen was ik weer bij de dokter Tapaz Kees. Om hem te vertellen dat die rot pilletjes van hem niet helpen. ” Maar waarom dan niet Conzalez?” vroeg hij. Nou gisteren heb ik hem namelijk toch in de uiesnijer gestoken dokter zei ik tegen hem. Allemachtig Conzalez preco, preco con don jerez amigo riep Kees, hoe gaat het nu bij je amigo? En Kees keek eens als terloops naar Conzalez zijn kruis. ”Nou Kees zei Conzalez die rotzakken hebben mij op staande voet ontslagen, en die uiesnijjer ook! ” Nou amigos jullie begrijpen zeker wel dat Kees zijn mond van verbazing naar beneden zakte. En mijn broek er haast achter aan ging, Buenos dias wat ken die Conzalez een mens laten schrikken. Maar alez hé zeggen de belgen,
Een biertje heeft gelukkig geen weet van een vent als Conzalez amigos. Kees Bloemkool
Kees Bloemkool

Berichtdoor steef » do 07 apr 2016, 17:19

Kees je bent weer beregoed met je verhaal
steef
1e machinist

Berichtdoor Kees Bloemkool » wo 27 apr 2016, 17:04

179 Moros y Cristianos.jpg

Hallo Amigos nog even en dan is het Hasta la fiésta of te wel Moros y Cristianos in ons dorpje Calpe. Al is dat feest al lang niet zo leuk meer als 40 jaar geleden het is allemaal veel te commercieel tegenwoordig.

50 Pastoor.JPG
50 Pastoor.JPG (28.34 KiB) 8598 keer bekeken

Zei onze eerwaarde vader

177 El lpbo.JPG

in de El Lobo, met een lekker vlak glas cognac door Maria Puljalta geschonken voor zijn neus.
”Kees zei hij, het is op ons dorp al lang het zelfde niet meer zo als het eens was. Er zijn hier veel te veel toeristen waar je ook kijkt de zonde is overal om ons heen. Zelfs de dienaren der wet hebben geen eerbied meer voor een geestelijke.

140 Fiat 600.jpg

Gisteren parkeerde ik mijn parochie auto hier voor de El lobo, om te kijken of er nog zondaren binnen waren. Maar er was alleen Maria Puljalta die achter de bar stond. En na een paar glazen cognac ging ik na een uurtje maar weer naar buiten toe. Want ik moest de preek voor zondag nog klaar maken. Toen ik bij mijn auto kwam zat er een geel briefje achter mijn voorruit.

180 Veldwachter.jpg
180 Veldwachter.jpg (10.39 KiB) 8598 keer bekeken

En dat bleek een bekeuring van onze plaatselijke politie agent Afonso El Rey te zijn. Hij kwam naar me toe en zei ”u staat verkeerd geparkeerd eerwaarde.”
Kunt u het voor een keer door de vingers zien meneer El Rey,? vroeg ik hem.”
”Nee eerwaarde zei hij fout is fout en dat telt voor iedereen dus ook voor u.”
Wel meneer El Rey zei ik tegen hem, u moet weten dat God de wereld schiep. En God schiep ook de mens
maar hij schiep helaas ook in zijn goedertierenheid de politieagent.
Maar och zelfs God maakt wel eens een fout, maar mijn bekeuring bleef helaas toch staan Kees.

178 Pastoor met onz lieve Heer.JPG
178 Pastoor met onz lieve Heer.JPG (22.68 KiB) 8598 keer bekeken

En daarna had ik ook nog een gesprek met onze lieve heer in zijn goddelijke tuin. Maar ik snap nog steeds niet hoe ik daar dan in die goddelijke tuin terecht kom hoor. Maar als ik in het gebed ga om dat ik nu ook hoognodig geld nodig heb om de gebrandschilderde ramen van onze kerk te kunnen laten restaureren. Want het lood tussen het glas begint al behoorlijk te verpoederen. Dan ben ik steeds in de goddelijke tuin en niet meer in mijn kerk, dus ik vroeg onze aan lieve Heer:

“Hoeveel is een miljard jaar voor u o mijn Heer?”
En hij antwoorde: “Ach, maar een momentje.” Mijn Eerwaarde helper.
Toen vroeg ik: “En een miljoen gulden, hoeveel is dat voor u heer?”
”Och,” eerwaarde helper toch zei hij, “een stuiver of daaromtrent.”
En ik dacht dat is mijn kans Kees, en ik vroeg “heeft u dan misschien een stuiver voor een nood duffig pastoor , o Heer”
Waarop God antwoordde: “Ja hoor eens mijn eerwaarde helper, heb je een momentje?”
”Ja Heer zei ik devoot en vouwde mijn handen, nou mijn eerwaarde helper zei de heer tegen mij. Je moet nou niet denken dat het hier boven de bank van lening is. U zult uw schapen en zeker de rijkere van uw kudde als een goed herder in moeten peperen. Dat ze wat meer als oude centen, oude knopen en andere prullaria in de collectezak moeten gooien. En dan kan u als nog nieuw glas in lood voor uw kerk kopen.

Ja ja mathu bier is altijd plezier zeker weten!

Onze pastoor kreeg een boete van Politie.
God schiep de wereld, en de mens!
En God schiep in zijn goedertierenheid ook de politie agent!!
En ach iedereen maakt wel eens een fout.
Kees B
Kees Bloemkool

Berichtdoor Ben » do 28 apr 2016, 15:53

Je hebt weer je best gedaan Kees weer een leuk verhaal
Ben
1e machinist

Berichtdoor Willy Theunissen » do 28 apr 2016, 22:51

Mooi verhaal.
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor steef » zo 01 mei 2016, 11:26

Kees hoe krijg je voor elkaar
steef
1e machinist

Berichtdoor Kees Bloemkool » za 14 mei 2016, 14:35

49 El lobo.jpg

Ahoy maten Vanmiddag zat ik de El lobo

21 Maria Pujalta.jpg

met Maria Pujalta een van onze knappe Bar dames een praatje te maken toen Enrico Dias binnen kwam, en zich amechtig naast me op een kruk hees.
Nou is Enrico volgen onze eerwaarde pastoor de grootste zondaar van ons hele dorp. Hij geeft om god nog gebod, en geen ene vrouw is veilig voor hem. En de mare gaat dat hij zelfs met de vrouwtjes van onze hoogwaardige notabelen het bed deelt. En drinken zwaar roken en vloeken kan Enrico als de beste.
Zo Enrico zei ik wat zie je bleek amigo.

”Dat kan wel kloppen Kees zei Enrico, ik heb vannacht zo,n rot droom gehad hombre! Mijn vrouwtje heb gelijk ze zei laatst nog, als je zo door gaat met drinken en vloeken dan kom jij nog in de hel Enrico. Want Meneer pastoor zegt dat je al tijden niet meer ter biecht bij hem geweest ben.

51 De Hel.JPG
51 De Hel.JPG (46.21 KiB) 8308 keer bekeken

En nou droomde ik vannacht dat ik in de hel beland was, en het was alles zo duidelijk Kees. Net of ik er echt was huuu ik ril er nog van.
Vertel op Enric? zei ik, en bestelde bij Maria twee Miqueltjes voor ons.
”Wel Kees begon Enric:Ik droomde vannacht dat ik als een zondaar in de hel kwam. Toen ik daar zo wanhopig ronddwaalde kwam ik de duivel tegen.

20 duivel.gif
20 duivel.gif (4.93 KiB) 8308 keer bekeken

"Waarom ben je zo verdrietig, Enrico?" vroeg hij aan me.
"En ik riep wat denk je? ik ben in de hel meneer de duivel!"
" Nou Enrico zei hij de hel is nog niet zo slecht hoor, en we hebben hier ook veel plezier. Hou je van een borrel?" vroeg de duivel aan me.
"Jazeker, meneer de duivel die drink ik graag en ook andere sterke drankjes kan ik wel waarderen zei ik tegen hem."
"Dan ga je het hier op de maandagen heel geweldig vinden zei de duivel. Op maandagen doen we hier niets anders dan drinken.

52 drank.JPG
52 drank.JPG (45.12 KiB) 8308 keer bekeken

Whisky, tequila, wodka, bier... We drinken tot we overgeven en drinken dan nog door."
" Dus ik zee Wauw, dat is te gek.!"
"Rook je Enrico vroeg de duivel?"
"Nou en of zei ik tegen hem."
"Nou dan zijn de dinsdagen hier helemaal fantastisch voor jou. We roken hier dan de fijnste sigaren van de wereld Bolknaks Agios Havanna,s van die grote, in een echte houten koker .
"Wauw!" meneer zei ik dat zijn berichten naar mijn hart!”
"Ik neem aan dat je ook van gokken houdt Enrico? ging hij verder."
"Dus ik zei ja, toevallig wel meneer."
"Goed, zei hij want de woensdag is gokdag.

53 Gokken.jpg
53 Gokken.jpg (35.23 KiB) 8308 keer bekeken

Craps, blackjack, horse races, you name it."
" Dus ik zie Wauw." Dan kan ik mijn hart ophalen.’
" en hou je ook van drugs?” vroeg de duivel aan me.
"Ik gebruik graag meneer zei ik. Maar je wil toch niet zeggen..."?
"Maar de duivel zee ja zeker wel Enric! Donderdag is drugsdag neem het er van en grijp alle drugs die je maar wilt!"
"Dus ik zei ik had nooit gedacht dat de hel zo leuk was meneer!" Dus tot dan toe ging het best Kees, in de hel was het zo slecht nog niet dacht ik hombre.
"Maar toen vroeg de duivel ben je homo Enrico?"
"Uh, nee zee ik wat denkt je wel van me ik moet er niet an denke huuuu.."
"Ohhh zei de duivel toen nou dan zal je zeer zeker een hekel aan alle vrijdagen hier hebben maar ja zo zijn de regels nu eenmaal hier in de hel,"
Kom, kom het was maar een droom Enric zei ik tegen hem, neem nog een miqueltje en vergeet wat je gedroomd heb man.

50 Pastoor.jpg
50 Pastoor.jpg (14.69 KiB) 8308 keer bekeken

”Nee Kees ik ga nu toch eerst maar naar onze eerwaarde vader om te biechten, om mijn ziel veilig te stellen. En na dat gezegd hebbende verdween Enrico met zware stappen uit de El lobo. En wat mij betreft was Enric toch een beetje pakenakes van zijn droom geworden maten,
En weet wel een biertje luistert altijd naar je en maakt ook nooit ruzie! Kees B
Kees Bloemkool

VorigeVolgende

Keer terug naar Zeilclipper.