De belevenissen van Kees Bloemkool

Omschrijving van je eerste forum.

Re: De belevenissen van Kees Bloemkool

Berichtdoor Ben » do 23 jun 2016, 16:36

Kees het zou me niks verbazen
Ben
1e machinist

Berichtdoor Leen B » ma 01 aug 2016, 17:00

1+ Vuurtoren.JPG
1+ Vuurtoren.JPG (5.5 KiB) 8065 keer bekeken

Goede avond Compadres, een avond c.q. een nacht de wal op daar wil ik het eens over hebben. :)

2 Aprodite.JPG

En één van deze verhalen speelde in de Zestiger jaren we lagen toen met de Aprodite in Barcalona (Spanje) machine onderdelen te lossen.
De Aphrodite was namelijk een oud stoomschip geweest en het was om gebouwd voor de Griekse rederij Nicolas Efthymiou de rederij waar voor toen ik als machinist voer. En nu lag er een Bucawolff diesel 9 cyl 10.600 apk in En zo doende was het jaren oude stoomschip plotseling een MS schip geworden. En na de avond pot gingen we dan ook met de hele reutemeteut de wal op om bij te tanken.

6 Kapt.JPG
6 Kapt.JPG (9.62 KiB) 8065 keer bekeken

En ook onze ouwe Kapt Hazewinkel ( door onze bemanning liefdevol Kapt Haddock genoemd) hoe kon het ook anders was ook van de partij. Met Jopie de Drinker, ( deze bijnaam had Jopie door zijn vele drank inname, en blauwe Henk, die dan ook erg blauw zag, jullie begrijpen wel waar dat door kwam) en natuurlijk was er ook Kees Bloemkool, met zijn grote bloemkool oren niet te vergeten, en de mannen brulden om het harst dat ze hem deze avond goed zouden gaan raken. Niet wetende dat het deze avond niet alleen de drank zou zijn die we zouden raken.

Maar Gerrit Zwaargeschapen zo genoemd door de meeste hoertjes in de vele havens die we aandeden. ( Waar van de mare ging dat deze hoertjes schreeuwend van angst weg renden waneer zei Gerrit zijn grote leuter zagen, als hij zijn broek liet zakken). Ging eerst even naar de vrouwtjes zei hij, en zou zich daarna weer bij ons voegen.
En in de kroeg van José waar we vaak naar toe gingen stonden de grote ramen wijd open. Maar het was nog vrij rustig om deze tijd van de dag, dus schoven wij allemaal aan de Tap, en daar na was het bier hijsen geblazen. Na vele koude toeters verder kwam de stemming er bij de jongens al aardig in. En Kees begon met zijn rauwe stem zijn al gauw bekende en gore liedje te zingen. En onze ouwe die altijd kopstoten dronk viel met Kees in, die was daar dan ook erg verguld mee.

5 Kapt.JPG
5 Kapt.JPG (8.7 KiB) 8065 keer bekeken

Want meestal kreeg Kees van hem op zijn donder. En Gerrit zwaar geschapen die net van het plompzakken terug was, vertelde dat hij een Yanken kruiser in de haven had zien liggen. Want toen hij bij de meiden aankwam stonden er al een hele rij van die gasten met hun gekke petje op hun kop en met hun dollars in hun klauwen te wachten om op de dot te kunnen gaan, vertelde hij. Maar hij had daar wel effe voorrang bedongen zei Gerrit zijn kolossale vuisten tonend. Dan mag je wel uitkijken Gerrit zei onze ouwe want als die gasten je tegen komen ben je nog niet jarig man. En daarna zaten we nog een paar uur, flink door te hijsen, toen we een luid gestommel en geschreeuw voor de kroeg van José hoorden. En ja hoor daar klom een hele horde van die wereld veroverende Yanken, door de ramen van de kroeg naar binnen.
En het duurde niet lang of zo'n Yank met een lelijk blauw oog kreeg onze Gerrit in de gaten.

8 Maroos.JPG
8 Maroos.JPG (8.75 KiB) 8065 keer bekeken

Hij wees naar Gerrit en brulde met schorre stem dat Gerrit de vent was die hem dat blauwe oog bezorgd had. En na die woorden van die gast liep hij op Gerrit af en sloeg hem met een reuze klap voor zijn kop. En Kees Bloemkool die bij de bierpomp zat werd door twee van die Yanken besprongen. Maar Kees sloeg met zijn kolossale vuisten hard op zijn belagers in, maar hij raakte daarbij was niet een van die Yanken, maar wel vol de bierpomp. En die brak finaal af want door de kracht van Kees, werd de pomp finaal van zijn leidingen gerukt. En daarna spoot het bier met volle kracht sissend alle kanten op. Maar Kees hield zich over de bierstraal heen liggende, aan de andere kant van de tap klem vast. Maar een van die twee Yanken kreeg Kees toch los en hij sloeg zijn machtige op knoesten lijkende armen om Kees zijn rug heen, en begon daarna de lucht uit Kees zijn longen te persen. En Kees die liep helemaal blauw aan. en keek de Yank verbaast aan want hij wist niet wat hem overkwam. Alleen dat hij steeds minder lucht in zijn longen kreeg wat de Yank er dan ook langzaam uitperste. En vol triomf keek die naar Kees, in de overtuiging dat hij die Hollander wel even zou overwinnen. En toen sloeg Kees die al menig gevecht gewonnen had toe. Zijn knie schoot omhoog en plette de ballen van zijn kwelgeest, en voor die met een hoge stem kon gaan zingen ramde Kees hem met zijn voorhoofd tegen zijn neus. Die als een overrijpe pruim uit elkaar spatte. Met zijn beiden handen voor zijn gezicht waar het bloed door heen gulpte stortte de Yank tussen een paar krukken door op de grond. Maar om dat die lafbekken van rot Yanken in de meerderheid waren werden we aardig in de hoek gedreven, al gaven we zeker weten ook aardig wat klappen terug. Maar op een zeker moment kregen drie van die rot gasten mij te pakken, en al sloeg ome Leen waar hij kon langzaam maar zeker werd ik door die gasten op gepakt Amigos. En met mijn kop naar voren toe renden ze naar het open staande raam toe, en donderden me met een triomfantelijk gebrul naar buiten toe. Terwijl ik naar buiten vloog hield ik mijn handen voor mijn kop, om die te beschermen als ik op grond terecht zou komen. Maar toen ik dacht op de grond terecht te komen vingen een paar stellen armen me op.

En kwam ik gelukkig niet op de stenen van het Trottoir terecht. En wat bleek de bemanning van een Duits vrachtschip de Bleichen had mij behoed voor een zware val op het Trottoir. Want zei waren ook op weg naar Jossé zijn kroeg om de bloementjes buiten te zetten. En ik brulde dat we daar binnen door zo'n rot stel Yanken waren aangevallen. En na die woorden vloog de Manschaft bij Jossé naar binnen toe, en mengden zich luid brullend in het gevecht dat daar plaats vond. En na korte tijd hadden wij samen met de Manschaft de kroeg van die wereld veroveraars schoon geveegd. En daarna zijn we de hele nacht doorgezakt met mannen wiens familie zo'n 20 jaar terug nog onze vijanden waren. Dus zo als je ziet bier verbroederd Amigos!!! Leen B
Leen B
Site Chef

Berichtdoor steef » ma 01 aug 2016, 18:59

Kees ik snap niet dat jij nog leeft je moet wel 10 engeltjes hebben die jou beschermen
steef
1e machinist

Berichtdoor Kees Bloemkool » di 02 aug 2016, 16:12

steef schreef:Kees ik snap niet dat jij nog leeft je moet wel 10 engeltjes hebben die jou beschermen

33 Kees Bloemkool jpg.jpg
33 Kees Bloemkool jpg.jpg (7.74 KiB) 8052 keer bekeken

Hay Steef jij mot toch wete wat het ouwe spreekwoord van ons aller ouwe vaar gezelle is. Old sailors never day, en
dat is het old chap. Jammer dat ik niet meer in Rotterdam woon maat anders kwam Kees zeker wete een keertje bij
jou langs. Alleen mos je dan wel een fassoenlijke borrel voor Kees kope want Ketel 1 vin Kees niet zuipe.
De Baluhuuuuu Kees
Kees Bloemkool

Berichtdoor steef » di 02 aug 2016, 17:15

Beter als ketel 1 is niet te koop
steef
1e machinist

Berichtdoor Willy Theunissen » di 02 aug 2016, 23:45

Zacht is wel .
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor bart » do 27 apr 2017, 08:54

Goede morgen
Kees ga zo door Voor allemaal geniet van deze feestdag Met onze Koning

groetjes Bart
Bijlagen
1551568_802822806409837_60419492_n.jpg
1551568_802822806409837_60419492_n.jpg (42.56 KiB) 7279 keer bekeken
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor bart » ma 05 jun 2017, 18:43

hallo KEES

WEER EEN MOOI EN SPANNEND VERHAAL IK VOEL DE KLAPPEN AL maar het punthoofd is ook gen lolletje

GROETJES HOFMEESTER bART
Bijlagen
10897785_1079716152058408_5635605273749804560_n.jpg
10897785_1079716152058408_5635605273749804560_n.jpg (17.19 KiB) 7153 keer bekeken
bart
Opper Hofmeester

Vorige

Keer terug naar Zeilclipper.