VERHALEN van TOEN.

Omschrijving van je eerste forum.

Re: VERHALEN van TOEN.

Berichtdoor Zeebeest » wo 08 dec 2010, 19:26

Dank je Ben. :D Ja, in Jugoslavië was het lekker varen. Daar zijn wij nog geweest met een klein tweemastertje op een trailer achter de Camper aan. Wat Duitsers betreft, je hebt er bij die je het liefst meteen de strot omdraait maar gelukkig heb je er ook normale gezellige mensen bij.

Vr. gr. Albert
Zeebeest

Berichtdoor bart » zo 06 maart 2011, 17:24

A 1 destroyer_van_galen.JPG

Hallo vrienden na een lange tijd van afwezigheid gaan we nu weer verder met mijn verhaal no 20. Op de Topic ‘Verhalen van toen. Ik hoop dat jullie mijn verhalen kunnen waarderen en er veel lees plezier aan zullen beleven. Jullie vriend Bart.
Deel 20 De volgende morgen vertrokken we weer want we moesten eerst aan de zuid zijde olie gaan laden. Want we gingen richting de canarise eilanden. Het werd ook nog zwaar weer wind 8 waar door we vaart moesten minderen.
A Straat v Gibraltar.jpg

Nadat we de straat van Gibralter waren gepasseerd,gingen over bakboord voor het zeetje uit. Maar velen van ons waren toch liever over sb, de koers naar huis op gegaan.
Op de rede,van Las palmas, kwam de loods aan boord om ons langs de pier al daar te loodsen. We moesten hier olie laden, en daar na konden wij gaan passagieren.
A puerto de las palmas.jpg

Toen toen we de wal op liepen zei mijn vriend de stoomwals,
A Bordeel las Palmas.jpg

Bart ouwe jongen nu gaan we naar de meisjes toe. Zeker weten maat zei ik want na de scheepsolie olie, moet er ook nodig iets bij ons af getapt worden, ja toch? En dit was dan het plan wat we samen in grote lijnen gingen uitvoerden.
A Straat las palmas.jpg

Toen we door een winkelstraat met terrasjes liepen. passeerden we een mooie bar die van voren helemaal open was. En we zagen drie matrozen die behoorlijk in moeilijkheden zaten, er werd daar dan ook een behoorlijk robbertje door die knapen gevochten. Ik riep naar mijn vriend die gasten gaan we even een handje helpen maat. Maar die zei die gasten hebben dat zichzelf op de hals gehaald Bart. Maar ik zei nou grote jongen, we worden toch niet bang hoop ik. Maar hij zei je bekijk het maar Bart, maar toen heb ik net zo lang op hem ingepraat. Dat hij ten langen leste zei ok Bart maar jij gaat voorop, waar op ik zei ok zo doen we dat. En daar mee had ik de stoom wals weer op gang. Toen ik me in het gevecht storte kreeg ik de eerste rake klappen al toegediend, en wel boven op mijn ogen dus dat was nu Bart blauwoog.
A Vechter.jpg

Hierna deed ik een stapje op zij ,om mijn vriend de wals ruimte geven. En na dat de wals flinke harde klappen had uitgedeeld waren de jongens vrij. En ze waren echt blij dat we ze uit hun benarde positie bevrijd hadden. Nadat we afscheid van hen hadden genomen zijn we weer onze eigen weg gegaan.
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor bart » zo 06 maart 2011, 17:28

A Bart vWakeren Einde.JPG
A Bart vWakeren Einde.JPG (19.42 KiB) 12672 keer bekeken

Zo vrienden Bart heeft nog even op de valreep het einde schip Bart van Wakeren geplaatst, en is daarna snel weer weg geschaatst de Groetjes van jullie grote vriend Bart
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor Leen B » wo 23 maart 2011, 17:10

Middag Bart :) je ben gelukkig weer lekker bezig op het forum. En je heb ook weer een nieuw stuk van je levensverhaal geplaatst zag ik. En als ik het goed begrijp ging dat toentertijd er bij jou behoorlijk heftig aan toe, gezien een van zinnen daar in dat verhaal zoals. Toen ik me in het gevecht storte kreeg ik de eerste rake klappen al toegediend. :evil: En wel boven op mijn ogen dus dat was nu Bart met de blauwe ogen. Maar je kwam gelukkig wel je maten in moeilijkheden te hulp. En dat siert je old chap en het was natuurlijk wederom een klasse verhaal. Leen

Goede middag vrienden,ik zat gisteravond zo eens te brainweven. En ik moest aan de tweede wereldoorlog 1940 1942 denken.Ik was toen acht jaartjes jong. En dan ging ik altijd met mijn moeder mee kolen zoeken aan de spoordijk bij de Schimmelwegzoeken.We woonden toen in de Douwesdekkerstraat 10 in de Spoorwijk. Want wij moesten toen verplicht van uit Scheveningen naar de spoorwijk verhuizen. En zo doende gingen mijn moeder, en mijn persoontje met een oude leren varenszak van mijn vader, in een oude kinderwagen waar ook twee kleine scheppen in lagen om de kolen uit te graven[en waar ik ook nog in gelegen had! ] naar de de spoordijk aan Schimmelweg toe.En we klommen dan over het prikkeldraad de spoordijk op. En staken de twee sporen naar de andere
kant op. En daar begonnen mijn moeder,en ik met nog vele andere vrouwen in de
spoordijk naar de stukjes kool tussen de oude as te graven dat er al jaren lang
lag. graven. Na dat we zo een poos bezig waren was onze leren zak al aardig vol.
Maar we gingen gewoon door want in onze oude kinderenwagen kon ook nog aardig wat verstouwen. En toen we zo nog een tijdje bezig waren hoorden we
boven ons het geluid van een Spitt fyer. En even later zagen we een vette zwarte
rookwolken van de richting Hollands spoor komen. En wisten we dat er een Duitse
goederen trein aan kwam, En misschien hadden we geluk want soms gooide de
stokers van zo,n trein wel eens een paar batsen kolen naast de rails.Dus keek
iedere kolenzoeker met spanning naar de aan komende moffen trein.En op een zeker ogenblik zagen we de trein aankomen, en keken gespannen uit. Maar we
waren de spittfyers vergeten, en toen hoorden we de kogels boordwapens van deze toestellen ratelen. En iedereen vloog rechts van de spoordijk naar beneden
toe om dekking voor dat kogel geweld te zoeken. struikelde Maar mijn moeder
struikelde over een biels van de rails, en kon niet meer overeind komen.Ik probeerde haar over eind te helpen maar ja ik was maar knulletje van acht jaartjes jong. En vol angst keken we beiden naar het dood en verderf zaaiende toestel. En we zagen de vlieger in de cocpitt van zijn dood en verderf zaaiend toestel zitten. En net voor dat de kogelregen ons bereiken zou trok hij op, en verdween hij stijl opklimmende naar boven toe.En het kan niet anders dat de vlieger ons gezien moet hebben.
Leen B
Site Chef

Berichtdoor bart » wo 23 maart 2011, 20:21

Bedankt Leen

Nog een prettige avond voor iedereen

Groetjes jullie vriend hofmeester bart
Bijlagen
-1%20%20Cafe.JPG
-1%20%20Cafe.JPG (16.4 KiB) 12656 keer bekeken
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor bart » zo 24 jul 2011, 16:45

1 destroyer_van_galen.JPG

Toen wij verder wandelden, viel mij op dat er hier nog veel wagens op houtgas reden.
2 auto_houtgas.JPG

Dat was bij ons in de oorlog ook zo maar bij ons waren ze al lang verdwenen.
4 Popeye-sailors-face.JPG

Op een gegeven zei mijn vriend je oog wordt al erg blauw Bart .Waarop ik tegen hem zei ja ik ben de eerste getekende deze reis ,maar daar zat ik niet zo mee.
3 Strand.JPG

Al lopend waren we op het strand aan gekomen. Toen we daar zo eens om ons heen keken lagen en liepen er daar al heel wat badgasten lekker te zonnen. En mijn blauwe oog had nog al wat belangstelling . We zagen twee meisjes liggen en daar kregen we een gesprek mee, en deze dames bleken uit Amerika te komen. Het ene meisje vroeg hebben jullie gevochten, en met zo’n kon ik dat alleen maar bevestigen. Waarna op zei aan ons vroeg, ga even mee naar mijn kamer? dan zal ik er wat zalf op doen is het morgen weg. En zo gezegd zo gedaan,na dat de schat er zalf er op gesmeerd had werd de pijn aanmerkelijk minder. En daarna zijn we terug naar het strand gegaan, waar mijn vriend met het andere meisje nog lekker lag te zonnen. De rest zijn van de middag zijn we bij de meisjes gebleven.
3+eten met mooie dames..jpg

En toen we naar onze menig deze dag genoeg in de zon gelegen hadden. Zijn we in een leuk restaurant wat gaan eten en drinken, en was het de verdere middag een leuke dag. En toen we na het eten de rekening zo als een heer dat betaamd wilden voldoen. Werden beiden dames boos op ons want zij wilden de rekening betalen, beide dames hadden schijnbaar geld genoeg. Door dit gebeuren was de middag helaas te vlug voorbij. En hebben we maar afscheid van de dames genomen en naar boord terug gegaan. De volgende morgen vertrokken we al weer, en na drie dagen lieten we het anker weer bij porto grande vallen,
6 A Bart vWakeren Einde.JPG
6 A Bart vWakeren Einde.JPG (21.33 KiB) 12598 keer bekeken

Einde van dit verhaal vrienden. Jullie vriend Bart
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor Ben » ma 25 jul 2011, 15:58

Hallo Bart je hebt weer goed je best gedaan met je verhaal.
IIk heb het weer met plezier zitten lezen.Gr .Ben.
Ben
1e machinist

Berichtdoor Kevin koning » za 09 mei 2015, 00:31

Mijn opa heeft ook met zijn ouders in Indonesië gezeten . Mijn opa's vader vaarde op de kortenaer en is getorpedeerd in de java zee. Nu vertelde mijn opa wel is een verhaal over een zeemeermin genaamd nylorreguidu of zoiets kent iemand dit verhaal ?
Kevin koning

Berichtdoor bart » wo 20 mei 2015, 13:34

Hoi Kevin
Jammer dit zal wel een verhaal uit zijn tijd zijn. Bij ons ging het verhaal je bent nog kei harder als Piet de Buck. Hij was voor de tweede wereld oorlog spoorloos verdwenen. Niks meer van gehoord. Maar de mobilisatie brak uit en hij melde zich met zijn plunje zak weer aan boord . Bang dat hij een stempel kreeg van deserteur .

Groetjes jullie vriend hofmeester Bart
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor bart » do 01 nov 2018, 08:51

Goede morgen
BESTE mensen een fijne dag jullie vriend Hofmeester Bart
Bijlagen
10%20Marine%20Transport.jpg
10%20Marine%20Transport.jpg (18.74 KiB) 6377 keer bekeken
bart
Opper Hofmeester