VERHALEN van TOEN.

Omschrijving van je eerste forum.

Re: VERHALEN van TOEN.

Berichtdoor Ben » di 02 nov 2010, 20:12

Ja Bart die knapen met die goud galons liepen niet achter,die wisten ook hoe ze je pakken moesten he,Gr Ben
Ben
1e machinist

Berichtdoor steef » wo 03 nov 2010, 10:46

Bart als dit op de Dubois was gebeurt ,had ik maar weinig kunnen stappen,wel deed de commandant iets extra bij je straf ,inhouding kwart soldij buitengaats
steef
1e machinist

Berichtdoor bart » do 04 nov 2010, 10:11

Beste mensen
Het waren soms moeilijke momenten wat de straf betrof.Maar mooie herrineringen blijven.

Groetjes jullie vriend bart :lol:
Bijlagen
galen1.jpg
galen1.jpg (44.66 KiB) 9258 keer bekeken
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor steef » do 04 nov 2010, 13:18

Het was een goede opleiding in Japan,ik ben nog staads blij dat ik dit heb mogen meemaken
steef
1e machinist

Berichtdoor bart » do 04 nov 2010, 17:55

Goede middag
Steef ik ben het volkomen met je eens.Ik moet toegeven dat de marine me veel heeft bij gebracht waar ik mijn verdere leven veel aan heb gehad .En ben dat ze wisten hoe ze je moesten pakken ben ik met je eens .Op de van galen had ik pech dat de divisie chef
mij niet moest .En dank zij de commandant is het hem niet gelukt mij helemaal af te branden.Allemaal een fijne avond .
Groetjes van jullie .

bart :lol:
Bijlagen
225_4vdxjuw9qi5.JPG
225_4vdxjuw9qi5.JPG (19.67 KiB) 9249 keer bekeken
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor steef » do 04 nov 2010, 18:34

Bart ik had op Hr Ms holland de heer Stefan als divisie chef dat was precies zo manWij waren met de Holland een proef en vlagvertoonreis rondom Afrika gevaren
Bij thuiskomst in den Helder had ik nog categorie passagieren
Onez wachtdivisie had lang wekend,met een extra daf verlof,dus ik dien een verzoekin voor verlof,toen moest ik bij de divisiechef komen voor on militair verzoek,omdat ik categorie passagieren had,dus op parade
Twee urr later moest ik weer bij de divisie chef komen de Commandant had gezegd laten wij het weekend als verlof beschouwen dan hij ook naar huis
De divisie chef was wel boos en hij De Commandant had dit niet moeten doen
Maar later is de divisie chef toch veranderd ten goede van mij
steef
1e machinist

Berichtdoor bart » do 04 nov 2010, 21:18

Hoi Steef
Ja dat kan .Maar die op de van galen veranderde niet,en toen ik overplaatsing had gevraagd kwam hij bij en vroeg werd het te warm onder je voeten ,hij moet het antwoord nu nog krijgen. Ik heb hem geen blik waardig gekeurd.En daarna weer een leuke tijd ge had op de zeven.Zo zie je dat door deze gesprekken weer veel oude herrineringen terug komen.Nog een fijne avond .

Je vriend bart
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor bart » ma 15 nov 2010, 18:15

39 destroyer_van_galen.JPG

Toen we in HONKONG lagen ,werd alles klaar gemaakt voor de terug reis.
40 torpedobuizenkragten.JPG

Nou hadden we een matroos bij ons aan boord die prachtige beelden kon tekenen, maar hij kon ook de kleuren er goed in aan brengen. Dus werden er diverse sprookjes figuren door hem op de torpedo buizen gemaakt, wat wij allemaal erg mooi vonden. We laden aan de steiger van Pula Bukom, en daarna werden we met bussen rond werden gereden. En kregen ook nog een excursie naar de Heineken fabrieken aldaar aangeboden. Die uit liep op ėėn grote drank en slemp party. De dag waar op we zouden vertrekken kregen wij een groots afscheid van de Hollandse kolonie aldaar. Maar mijn maat en ik zijn toen beneden gebleven, en aangezien de schepen toen nog patrijs poorten hadden konden we zonder gezien te worden zo op de kade kijken. En het deed ons pijn om ons zo te gedragen want deze mensen waren toch o zo goed voor ons geweest. Het was erg kinderachtig van ons maar als je jong ben zie je dat niet zo.
Op gegeven moment ging dan toch de sirene, het sein dat we met de H r m s piet -Hein gingen vertrekken. Na dat we elkaar een behouden vaart hadden toe gewenst deden we nog wat oefeningen, en namen daar na met veel geloei afscheid van elkaar. Waar na er koers werd gezet naar Singapore groetjes je vriend bart Nadat we uit Pula Bakum waren vertrokken, passeerden we twee dagen later Sabang.

41 Haven Colombo.jpg

En daar na werd er koers gezet naar ceijlon waar we een ontmoeting met de Hrms v Kingsbergen hadden. Na het uitwisselen van diverse plechtig heden stoomden we naar de haven van Colombo, waar we op een boei af meerden.
41+ Oranje.jpg

En daar hadden we een ontmoeting met het passagiers schip Oranje, en luisterden naar de gesprekken van de passagiers. Waar van de meeste emigranten ware ,en we kwamen er achter hoe veel ellende er aan zo,n emigratie vooraf ging. Vrouwen en kinderen die huilden om dat ze gingen emigreren, en het niet eens waren met dit besluit en liever in Nederland waren gebleven. Ook ging er aan boord bij ons wat veranderen, onze eerste officier ging van boord, om dat hij hij naar Amerika over werd geplaatst. Hij werd vervangen door de ltz1 Beudeker. Die avonds gingen we passagieren, en na dat we een leuke bar gevonden hadden waar we rustig een glaasje bier dronken. Kwam er een meisje aan de tafel zitten, en vroeg of wij de liefde bij haar wilden bedrijven Mijn maat vroeg haar naar de prijs, werd wel heel erg boos op haar. Zoveel geld hadden we niet bij ons en voor dat geld moest ze zeker een gleuf van goud hebben. Dus stuurde we ze door mijn maat zei ze is wel erg mooi Bart maar wel heel erg duur vind je niet? Maar ik zei als jij een avontuurtje wil dan krijg je wel geld van mij. .Maar eerst kijken of we wel geld genoeg hebben. Dus hebben we eerst het bar verbruik afgerekend. En toen we daarna voldoende overhielden heeft hij het meisje terug geroepen, en is met haar mee gegaan. Blijf je wel hier op me wachten Bart? vroeg hij, het is al goed maat zei ik het is hier geen Japan hoor. Na een paar biertjes was hij weer terug en zijn we naar boord gegaan. Aan boord terug zei hij, ik ga maar niet naar de zieken pa Bart het was een leuk meisje. Maar Ik zei als ik jou was zou ik toch maar gaan man. Maar ja de verantwoording neem je zelf, maar 14 dagen er na was er wel een lekkage. Maar gelukkig werd dat door onze zieken pa vakkundig verholpen. Maar als hij zich aan de regels had gehouden was hem al deze ellende wel bespaard gebleven. Groetjes jullie vriend bart
42 Bart v Wakeren Einde..JPG
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor Ben » ma 15 nov 2010, 20:27

He Bart moest hij niet op parade omdat hij niet in het zg schoftenboek stond?
We hadden in indie een liedje en dat was als volgd
Piki die kampong tida boeleh 2x
samasaia prampoean
tida ada pakkie an
pikie die kampong tida boele
Tweede coeplet
piki die kampong tida boeleh 2x
protogol en permagaan
voel je door je leier gaan
pikie die kampong tida boeleh
Zo had je ook nog een liedje over Nieuwe diep ( Den Helder)
Nog een prettige avond Ben
Ben
1e machinist

Berichtdoor bart » ma 15 nov 2010, 21:11

Goede avond Ben
Dit weet ik niet meer ,maar dat boek er was weet ik wel zeker.
Als je voor zo iets na het passagieren .e bij de pil melde werd dit geboekt .

Groetjes je vriend bart :lol:
Bijlagen
1.JPG
1.JPG (32.13 KiB) 9223 keer bekeken
bart
Opper Hofmeester

VorigeVolgende

Keer terug naar Zeilclipper.