'Foto’s van Ben v R rondom Tavira Portugal!'

Omschrijving van je eerste forum.

'Foto’s van Ben v R rondom Tavira Portugal!'

Berichtdoor Leen B » di 22 feb 2011, 15:26

10 Tavira - Praça da República.jpg

11 Tavira - Rua Dr. José Pires.jpg

12 Tavira, Santiagokerk.jpg

Hallo Clippenaren :) onze aller vriend Ben vind het leuk en hoopt dat jullie het ook leuk zullen vinden. Dat hij de topic 'Foto’s van Ben v R rondom Tavira Portugal!' geheten gaat runnen. hij gaat dan volgens zijn zeggen mooie en misschien wel minder mooie foto’s van rondom Tavira plaatsen. En dat rond om Tavira moeten jullie natuurlijk wel heel ruim zien, want Ben's koers ligt ook nog wel eens op Spanje aan. En ook daar hoop hij dan veel mooie plaatjes voor jullie te kunnen schieten. Zo dat we dan een ruime uitgebreide serie foto’s rondom de mooie plaats Tavira Ben's woonplaats zullen krijgen. En hier boven al vast als voorproefje de eerste drie foto's van het mooie Tavira. Leen
Laatst bijgewerkt door Leen B op di 21 jul 2015, 17:08, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Vaststaand
Leen B
Site Chef

Re: 'Foto’s van Ben v R rondom Tavira Portugal!'

Berichtdoor Ben » di 22 feb 2011, 17:59

ja Leen bedankt.Zoals jullie misschien weten wonen wij al zo 12 jaar hier in de Algarve en waar van de laatste 3 jaar hier in Tavira.dat ligt ongeveer zo 35 km ten oosten van Faro.
het is een leuk stadje,niet zo als b v Albufeira en praya de Rotcha bij Portimao dat volgebouwd is met hoge apartementenblokken.Zo als Leen schreef zijn wij nog al eens onder weg.Maar laat ik beginnen met wat foto,s van Tavira.Ik heb in de loop van de tijd nog al wat foto,s in mijn computer opgeslagen.Allereest een foto van het apartement waarin wij hier wonen
008.JPG

De linker auto is onze wagen en de ramen daar boven zijn van de huiskamer.Wij hebben nog twee apartementen boven ons waar van de eigenaren meestal in Engeland zijn.
gedeelte terras.JPG
Dit is een gedeelte van het terras aan de achterzijde van ons apartement Ik heb nog mooiere maar die moet ik eerst kleiner maken voor deze site
uitzicht terras.JPG
deze foto laat de gemeenschappelijke tuin zien,Hier houden we af en toe een barbeque reuze gezellig met als voertaal Engels en Portugees.Ik ga eerst eens zoeken of ik de barbeque foto, kan vinde maar ik stuur nog even een leuk plaatje mee van een de strand tentjes waar we zo s,middags nog wel eens een pilsje gaan drinken
klein cafe bij het strandstrand.JPG
Hier moet je dan met een bootje overvaren naar het eiland wat voor de kust ligt van Faro tot Monta rota.Het is eigenlijk een grote zandvlakte metwat bomen en wat huisjes.Zo dit was het voor vandaag.Ik ga de hond uitlatee
klein cafe bij het strandstrand.JPG
n en mijzelf.Gr.Ben
Bijlagen
002.JPG
Tuin.JPG
Ben
1e machinist

Berichtdoor Willy Theunissen » di 22 feb 2011, 21:00

Oke Ben heel interessant ga zo door.
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor steef boom » wo 23 feb 2011, 12:52

Ben het is mooi ,maarnu nog iets mooi,s op de voorgrond er bij dan is het helem aal compleet
steef boom

Berichtdoor Ben » wo 23 feb 2011, 13:05

Hallo Steef wat bedoel je.ben
Ben
1e machinist

Berichtdoor Frank v Neste » wo 23 feb 2011, 16:42

Hallo Ben mooie foto's hoor ga zo door, we hebben zelf eens bij Tavira met onze caravan op camping 'Iiha de Tavira' ik hoop dat ik de naam goed schrijft, gestaan. Maar ik weet niet meer precies waar, wel dat het een mooie camping was en de omgeving daar was ook heel mooi. Frank
Frank v Neste

Berichtdoor Ben » wo 23 feb 2011, 20:15

Vrienden bedankt voor jullie commentaar zeer positief dus bedankt.Vandaag was ik ook weer onderweg want ik had afgesproken mijn overbuurman met zijn vrouw naar het vliegveld te brengen,Zij gingen weer naar GB tot begin Mei,Die Engelsen vliegen hier wat af.Die luchtvaart maatschappij staat zich in de handen te wrijven.Als ik over de oude tweebaans weg de E125 gaat is het ongeveer 35 km enkele reis.Die 125 stond jaren terug geboekt als de gevaarlijkste weg in Europa.Over de autobahn is het ongeveer een 10 tot 12 km meer.
Faro airport.jpg
Dit plaatje heb ik van morgen gemaakt met mijn telefoontje en je ziet de ingang van de hal op afstand.ik kon mijn auto even niet kwijt
rotonde bij vliegveld.jpg
Dit is de rotonde voor het vliegveld rechts af gaat naar het strand de landings baan ligt dicht bij de kust
toegangsweg vliegveld.jpg
dit is de toegangsweg naar de aankomst en vertrekhal.
mijn werkplek.JPG
Nu zit ik weer op mijn werkplek maar ga die nu verlaten voor het nieuwa op de tv groetjes ben pensionada in tavira
Ben
1e machinist

Berichtdoor Willy Theunissen » do 24 feb 2011, 00:33

Heel goed Ben zo zien we nog eens iets verder van huis, het zou leuk zijn als meer clipperanen wat van hun woonomgeving lieten zien. Iedereen weet hopelijk toch als je op de Foto's klikt dat ze dan vergroten ? en dus mooier worden.
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor Ben » vr 25 feb 2011, 16:07

Hallo even voor Frank.Waarvandaan ging je met je caravan het eiland op?Je hoort hier niets meer over een camping op het eiland.Ik zal het eens moeten navragen.
21mooi boord he.JPG
Dit bord staat bij de vertrek en aankomst steiger naar het eiland van af Tavira.je kan ook vanaf de rivier in Tavira zelf.
de steiger.JPG
dit is de steiger ,de boot meer
aanlegplaats.JPG
t aan en af op het einde.Er gaan s,zomers veel mensen mee voor een dagje strand.
tavira-camping.jpg

Dit is een foto van op het eiland
aanlegplaats.JPG
Hier dicht bij kan je dus ook opstappen Dat doen er veel om dat het andere punt een heel stuk lopen is en weinig parkeer plaatsen heeft.Volgende keer ga ik weer verde met foto,s van het stadje zelf.Groetjes en een prettig weekend.Ben
Ben
1e machinist

Berichtdoor Frank v Neste » za 26 feb 2011, 17:11

Ben schreef: Ben schreef: Hallo even voor Frank. Waarvandaan ging je met je caravan het eiland op? Je hoort hier niets meer over een camping op het eiland.Ik zal het eens moeten navragen Groetjes en een prettig weekend. Ben

Hallo Ben ik weet niet meer precies of we wel een eiland op gingen, het was ongeveer in 1984 / 1985. Dus lang geleden ik herrinner me alleen nog dat het in de omgeving van Tavira was. We hebben in al die jaren op legio campings in vele landen gestaan. Dus is de herinnering aan Tavira is wel een beetje vervaagd, maar ja ik ga nu zeker weten veel mooie foto's van jou hand van Tavira zien, alvast bedankt. Frank
Frank v Neste

Volgende

Keer terug naar Zeilclipper.