'Foto’s van Ben v R rondom Tavira Portugal!'

Omschrijving van je eerste forum.

Re: 'Foto’s van Ben v R rondom Tavira Portugal!'

Berichtdoor Ben » ma 09 mei 2016, 16:40

boa tarde amigos hier zijn een paar plaatjes vma Estremos en Evora in de provincie Alentengo en nog een fotootje van de rivier in Tavira zo maar even tussen door .Ik heb al een paar maande geen foto,s gemaakt.Ik vergeet steeds dat foto aooaraat in de auto te leggen al we ergens heen gaan.
Tavira.jpg
Estremos.jpg
Estremos (2).jpg
dorp in de Alentejo.jpg
2Dorp in de Alntejo.jpg
aletejo.jpg
Alentejo.jpg
het weer knapt hier weer wat op .Zaterdag avond stormed en regende het heel erg hard.Ik denk dat de antenne van de Portugese tv op het dak naar de k.... is wan ik heb geen beeld meer Ik zal maar eens bellen want ik ga dat schuine dak niet meer op
Ben
1e machinist

Berichtdoor Leen B » ma 09 mei 2016, 17:35

antenne.jpg

Hallo Ben hier een oude foto van ons oude huis in de zestiger jaren, en daar tussen
stond onze Tv antenne met 1 kanaal en een kastje voor kanaal 2. Ik zou alleen niet meer weten welke
antenne van ons was. Ik zat vaak op het dak om dat kreng zo goed te draaien dat we weer voor toen
behoorlijk beeld hadden. Wat een gedoe zeg maar ja toch een leuke tijd met onze 4 kids. Ik was altijd
de pineut want ik zat met drie meiden op schoot en Alie had alleen mijn zoon. Wel gezellig allemaal
maar we hadden al snel een kleuren Tv en een ander nieuwer huis. Ik was toen verkeer chef bij het
bedrijf geworden. Gr Leen
8-)
Leen B
Site Chef

Berichtdoor Willy Theunissen » ma 09 mei 2016, 20:37

Goed zo Ben mooie beelden dus de camera niet meer vergeten , ik vond het altijd een prachtig gezicht die tv antennes de foto laat zien dat ze maar twee zenders konden ontvangen en dat ze ver van de zender zaten gezien de hoogte , ik heb nog zo'n kastje zo werd dat genoemd waar je Ned. 2 mee kon ontvangen het was gewoon een externe UHF kanalen kiezer . Verre zenders ontvangen is lang mijn hobby geweest ik ontving veel Europese landen het was dan de bedoeling om een foto van het testbeeld te maken , ik had daarvoor een hoge draaibare antenne met versterkers. In het begin hadden wij al twee zenders Ned. 1 en Duitsland 1 daar had je voor deze regio een zogenaamde LOLA (Lopik kan.4 Langenberg kan.9 ) antenne dat was een twee in een antenne de twee lagen in deze regio in een lijn . Wat een verschil met heden ik heb nu meer dan 1500 zenders ter beschikking met mijn sat ontvanger met de juiste software en draaibare schotel van 120 cm. Het bereik van de ontvangst is Scandinavië , Ukraine , het midden Oosten , heel Europa , Engeland , en Noord Afrika ook zenden veel zenders daar buiten op satellieten die op Europa gericht zijn .
Bijlagen
TV Antenne ..jpeg
TV Antenne ..jpeg (205.87 KiB) 11165 keer bekeken
screenshot20.jpg
Anno 1975
screenshot20.jpg (93.02 KiB) 11165 keer bekeken
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor Leen B » di 10 mei 2016, 09:34

Zeer interessant bericht Willy hartstikke bedankt daar voor! 8-) Leen
Leen B
Site Chef

Berichtdoor steef » di 10 mei 2016, 10:53

Willy je bent meer tijd kwijt aan het zappen dan tv kijken,ik weet nog dat wij zelf antennes maakte voor rem zender op de noordzee
steef
1e machinist

Berichtdoor Ben » ma 20 jun 2016, 16:46

goeie middag allemaal .Hier nog wat foto,s van de Algarvr groetjes Ben
algarve 8.jpg
algarve10.jpg
algarve7.jpg
algarve6.jpg
Algarve5.jpg
algarve4.jpg
algarve2.jpg
Algarve3.jpg
algarve1.jpg
algarve1.jpg
Ben
1e machinist

Berichtdoor steef » ma 20 jun 2016, 18:51

Ben het zijn mooie plaatjes jij met je zonneschijn ,wij zitten hier met natte voeten
steef
1e machinist

Berichtdoor Willy Theunissen » ma 20 jun 2016, 23:32

Goed werk gedaan Ben mooie zonnige foto's en zoals Steef al zei het is hier nat en kil bah , vanmorgen was het hier nog droog en heb ik weer wat klimop gesnoeid ik ben nog veel achter met van allerlei periodieke klusjes .
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Vorige

Keer terug naar Zeilclipper.