welkom

Hier kunnen we van alles over scheepvaart, en aanverwanten zaken discuseren.
Bij vragen mail: beheerder@zeilclipper.eu

Re: welkom

Berichtdoor Ben » ma 07 maart 2011, 18:26

He hallo Leen ik zie dat we er weer een oud marine man bij hebben welkomJan. Leen mijn freule heeft zich ook aangemeld die werd ook nieuwschierig.en Bart lult ook weer.en hoe gaat het bij Bram? gr Ben
Ben
1e machinist

Berichtdoor Leen B » ma 07 maart 2011, 18:35

Hallo Ben ja dat heb je goed gezien ik ben benieuwd wat deze man ons allemaal te vertellen heeft. Ik zag ook dat je freule zich had aangemeld ik had helaas geen rozen voor haar klaarstaan. Maar leuk dat ze er is, en van Bram weet ik nog niks het is moeilijk contact met hem te leggen. Leen
Leen B
Site Chef

Berichtdoor bart » ma 14 maart 2011, 20:48

Goede avond
Ik heb gezien dat we er weer nieuwe mensen bij hebben.Allereerst van harte welkom.
Jullie vriend bart
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor Leen B » ma 04 apr 2011, 15:36

Hallo Bonny hartelijk welkom op ons forum en leuk dat we nu wat jong bloed in ons midden hebben. We hebben hier ook wat marine mensen waar van naar ik dacht zelfs 3 stokers maar of deze mannen op de Zeven provincien gevaren hebben zou ik niet weten. Maar als dat zo is zullen ze je dat zeker laten weten, zo aardig zijn de heren wel. Zelf ben ik een koopvaardijman dus stond ik verre van de marine. Maar ik hoop dat je sucses heb, aan je schrift te zien ben je zelf een Amerikaanse, of Engels? Ik hoop dat de boy's hier wat meer over je over opa weten, dan word het jij blij en wij blij. Leen B Sitechef :mrgreen:
Leen B
Site Chef

Berichtdoor Willy Theunissen » di 05 apr 2011, 00:28

Bonny Hofstadt schreef:Hi, ik ben Bonny Hofstadt en op soek naar me roets .me overopa was Karl Hofstadt endie was en zeeman .Me oma Betty was Elizabeth Hofstadt gebore in 1932 in Cape May ,was ze dochter dus .Die was weer getrauwt met een ander zeeman maar die ken mijn niet schele . waart mijn om gaat is me overopa Karl .Die was bij de marine zame met ze broer William . Kent iemand hem ?Heel fijn ask wat fotoos van de beste man tepakke zou kunne krijge , ik had ook al op andre marinewebs gekeke ,maar ken daar niks vinde, heb wel overall een berichtje achtergelate zoals net as hiero .
o ja ,me overopa was stoker volges me vader die vertelden alteid dat overopa op de zevenprovinsies op zo had gavaren en er was een muiterij .Nou hop ik maar dat jullie hem kennen . meer weet ik ook nie . zelf ga ik na me techniese opleiding naar de zeevaartschol . Heb wat met de zee .

groete van bonny

Hallo Bonny
Hier een paar linken naar de muiterij op de Zevenprovinciën, misschien heb je er iets aan. Je Zuid Afrikaans is goed te volgen. Verder wens ik je veel succes, met het zoeken.
Groetjes Willy

http://nl.wikipedia.org/wiki/Muiterij_o ... nci%C3%ABn

http://www.egoproject.nl/archief-debooi ... j%2033.htm
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor bart » wo 06 apr 2011, 19:22

Bonny
Jammer dat je nu belang stelling voor je over opa heb.Na 1945 waren nog veel mensen bij de marine die deze muiterij hadden mee gemaakt.En hebben hun verdere loopbaan hier veel hinder van onder vonden denk aan bevordering.

Groetjes Bart
Bijlagen
machinist.jpg
machinist.jpg (1.79 KiB) 12242 keer bekeken
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor bart » zo 10 apr 2011, 10:56

Hoi Bonnie
Begrijp me niet verkeerd .Ik heb vrij kort naar de tweede oorlog
6 jaar bij de marine gediend als stoker 1 olieman ,later werd dit veranderd als machinist.Maar ik bedoelde te zeggen dat ik me dan daar in had kunnen verdiepen.Want het kader was toen van voor de oorlog.De naam van je opa ken ik niet.Vriendelijke groet

Machinist 1 Bart
Bijlagen
machinist.jpg
machinist.jpg (1.79 KiB) 12237 keer bekeken
bart
Opper Hofmeester

Berichtdoor Leen B » vr 22 apr 2011, 20:57

Hallo Bonny :) je mag dus niet rijden voordat je het hek achter je hebt dichtgedaan? En een 'Amperbroekie' is tanga[-slipje] en in sommige kringen gewoon een 'g-string', of een deurtrekkertjie. :lol: Leen
Leen B
Site Chef

Berichtdoor Willy Theunissen » wo 01 jun 2011, 08:35

Leuk avontuur Bonny ik ben benieuwt naar de foto's.
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor Leen B » wo 01 jun 2011, 18:49

Hallo Bonny :) leuk om dat verhaal over je rondreis in Afrika te lezen, we zien al naar je foto's uit. 8-) Maar als je die plaatst wil je deze dan in het nieuwe topic 'Bonny's Afrika foto's' die ik al voor jou op 'Zeilclipper aangemaakt heb plaatsen. En niet op welkom anders word het zo.n rommeltje met van overal wat op het forum. Bij voorbaat bedankt. :P Ik hoor wel van je ;) Leen
Leen B
Site Chef

VorigeVolgende

Keer terug naar Zeilclipper.