Verhalen van Aai afhouder Scheveningen

Hier kunnen we van alles over scheepvaart, en aanverwanten zaken discuseren.
Bij vragen mail: beheerder@zeilclipper.eu

Verhalen van Aai afhouder Scheveningen

Berichtdoor Leen B » zo 04 dec 2016, 17:41

nr 51+  havenhoofd Scheveningen.JPG

Als of hij nooit anders gedaan heeft springt Aai behendig van basalt blok naar basaltblok die onder aan de Koppes [havenhoofden] liggen, tot hij op een vlak liggend blok bij het water is beland. Op zijn knieën zittend kijkt hij tussen twee basaltblokken door het heldere water in. Daar zouwe wel is grote krabben tussen kennen zitten denkt Aai, en hij begint een kloen [Bol] boetkatoen dat om een stokje gedraaid zit af te wikkelen. Eerst de vislijn maar es klaar make denkt Aai en hij haalt een lap uit zijn broekzak waar in een onder lijntje met drie vishaken zit op geborgen. En hij bind de onderlijn stevig aan het uiteinde van de kloen ( bol ) boetkatoen, en een roestige moer aan het einde van de vislijn gebonden completeert zijn vislijn. Dan haalt hij drie gekookte garnalen die hij gisteren op de visafslag gepikt heeft uit zijn broekzak pelt ze handig uit hun jasje, en prikt ze op de scherpe punten van de haken. Wikkelt dan de boetkatoen van de klos af en legt het zig zag neer op het grote rots blok waar hij vissende is. Als hij denkt dat er genoeg lijn ligt pakt hij de onderlijn aan de bovenkant beet draait die boven zijn hoofd rond en laat de lijn los, die met een sierlijke boog verdwijnt de lijn een eind verder de zee in. Zo denkt Aai nou ik hoef nou alleen nog maar een paar scholletjes te vangen en dan hebben we morgen een lekker gebakken visje bij het eten daar zal moe blij mee zijn . En mag ik niks vangen dan kan ik altijd nog om een uur of vier naar de Vis loods gaan om een paar visjes te jatte [stelen] als de Schokkers binnen komen ja toch? Zorgvuldig steekt hij het stokje van de vislijn in een spleet tussen de keien. Pakt daarna nog een lijntje met een moer uit zijn zak en bind er een Capsule van een melkfles aan, en laat hij de Krabbelijn zo als hij die noemt in de spleet tussen de keien zakken, waar van hij vermoed dat daar de grote krabben zitten. Even later ziet hij een grote krab tussen de stenen door op de Capsule af komen waggelen, en met zijn grote scharen pakt de Krab de Capsule beet, en probeert tussen de stenen weg te glippen. Maar Aai die ingespannen zit te wachten hijst de krab snel omhoog, als de Krab boven is probeert hij de Krab er toe te bewegen de lijn los te laten door hem aan een van zijn achterste poten te trekken. Als de krab de lijn met veel tegen stribbelen heeft los gelaten , laat Aai de lijn weer in de spleet zakken. Terwijl de Krab die hij net gevangen heeft probeert zo snel mogelijk in het water terug te komen. O ben je hier Aai? vraagt Teun Aai,s vriendje die de ijzeren trap die in de muren van de Koppes zitten komt afklimmen. Kijk je heb beet Aai, schreeuwt Teun opgewonden naar de vislijn wijzend die trillend strak gespannen staat. Aai schiet naar de lijn toe en begint die snel binnen te halen en vol spanning kijken de twee jongens toe. Dan komt de eerste haak boven water met daar aan een mooie dikke klapperende Schol, die zich om de lijn heen krult proberend om zich zo van de haak los te wurmen. Als Aai de lijn verder naar binnen haalt komt er een behoorlijke Schelvis boven water maar de laatste haak is leeg. Aai pakt zijn rode zakdoek uit zijn zak en doet er de twee vissen in knoopt dan de vier punten aan elkaar vast, en legt zijn vangst op de steen terug. Daarna prikt twee garnalen op de lege haken, en zwiept de lijn boven zijn hoofd draaiend de zee weer in. Als hij zo vissend een aardige zooitje vis heeft gevangen, en zijn zakdoek helemaal vol is, er kan dan ook geen visje meer bij. Begint hij zijn visgerei op te bergen onderwijl naar de horizon kijkend, waar een paar vage trillende strepen zichtbaar worden. Aai knijpt zijn ogen tot kleine spleetjes en zegt kijk Teun daar komt de driehonderdvijf de Maria van Kees Blok. Ik zie de stengen al heel duidelijk kijk zelf maar dan gaan we zo dadelijk effe langs Kees zijn vrouw om haat te waarschouwe [waarschuwen] dat er man er aan komt, misschien krijgen we wel brômbrood [geld bedtag ] van d'r we moeten er toch langs. Snel klimmen de twee jongens langs het trapje naar boven toe en rennen met klepperende Oblokken [Klompen] over de Nieboerweg op weg naar Kees Blok zijn vrouw om haar te vertellen dat haar man binnen komt . Ze hopen dat ze de eerste zullen zijn anders lopen ze voor niks en dat levert geen Brômbrood op. Maar ze hebben het geluk de eersten met de blijde boodschap te zijn, en Aai krijgt van Kees zijn vrouw, Pie van de makke tamp” is Scheveningens scheldwoord een kwartje hier pand zegt ze het kwartje in zijn hand drukkend, dank je voor de boosschop [boodschap] 'oor. Als ze naar huis lopen geeft Aai Teun een dubbeltje, en houd vijftien centen voor zichzelf om dat hij de Maria het eerst in de peiling kreeg. Terwijl ze met klepperende klompen op huis aan gaan, vraagt Teun, heb je nou al een stee ( varensplek op een logger) Aai? Ja bij Maarten de Herder op de 78 de Johanna Maria, van Aai de Dulk Teun. Lekker rustig man zegt Aai wereldwijs, met Maart vis je maar vijf nachte en dat is mooi mee genomen ja toch? Ik wou dat ik al mocht varen Aai, zegt Teun. Volgend jaar mag jij ook varen hoor Teun nog effe geduld man, zegt Aai. Hijgend van het harde lopen boldert Aai het kleine plaatsje in de Boegstraat waar hij woont op, schopt zijn klompen bij de deur uit, en stommelt met veel lawaai de keuken binnen. Waar Aai zijn moeder Betje van Mink de kusse,” met een bezweet hoofd bij het Fornuis in een grote pan staat te roeren. En met met een dreigende ondertoon in haar stem zegt ze, zo sallemander ben je daar eindelijk? En Aai hoort aan haar stem dat ze kwaad is dat komt om dat hij zo laat is weet hij, voor haar boosheid erger word en de spuigaten gaat uitlopen stapt hij op de tafel toe, en zet hij zijn moeder triomfantelijk aankijkend de zakdoek met vis op het rood geblokte zeiltje. Waar negen borden met daar naast een vork en lepel wachten op Aai zijn Broertjes, en zusjes om te gaan eten. Want Aai komt uit een groot gezin ze zijn met zen tienen thuis. Zijn Moeder pakt de rode zakdoek met vis van de tafel en loopt er mee naar het piep kleine gootsteentje in het kleine keukentje. Maakt de knopen in de zakdoek los en laat de zooi vis er in glijden. En daarna kijk zet Aai haar oudste zoon al een stuk milder aan want zo'n zooi vis is natuurlijk niet mis voor het gezin. Moe reageert tenminste anders as Meue [ tante] Gieltje laatst denkt Aai, daar had hij van de week ook een zooitje vis gebracht. Maar dat zooitje had hij met Teun bij de afslag van de onderste balken in de haven afgehaald. Om die er tijdens het lossen opgevallen waren. Maar omdat die schollen al een tijdje in de zon hadden liggen bakken waren ze behoorlijk uitgedroogd. Maar Aai en Teun hadden ze toen met zakdoek en al aan een touwtje een tijdje in het water van de haven laten hangen, en ze daarna naar Meuje Gieltje gebracht die hun er twee kwartjes voor gaf. Maar Teun die stommeling moest het zo nodig aan zijn moeder vertellen. En die op haar beurt ze was niet voor niks een dochter van ,Abbel de Kwekkende eend,”

nr 73.JPG

En die had het op de boetzolder van rederij Frank Vrolijk waar de vrouwen samen de vleten aan het boeten waren, tegen Meuje Gieltje gezegd dat de gekregen visjes uren in de branden zon hadden gelegen. Toen Aai s' avonds dan ook niks vermoedend van de haven thuiskwam zat Meuje Gieltje aan de keukentafel op Aai te wachten En ze begon hem gelijk uit te schelden Want zo'n slechterik als Aai hoefde nooit meer een zooi rotte vis bij haar te komen brengen raasde ze tegen Aai ja ik weet het wel gilde ze je heb ze van de balken afgehaald, en nou moest ze der twee kwartjes
terug hebben, vuil kreng dat je der ben schreeuwde ze tegen Aai. En ze hield hem haar hand die vuil bruinig van het boeten [repareren van de netten van de vleet ] was voor. Na dat Aai de kwartjes uit zijn zak had opgediept liep meuje Gieltje met een kwaad gezicht stampend de deur uit. Aai waarom heb je dat toch gedaan pand van me? vraagt zijn moeder aan hem. Die vissies waren nog best goed hoor moe en as Teun niks tegen zijn moeder had gezegd dan had Meuje Gieltje het ook niet geweten, nee toch? Als ze gegeten hebben zegt Aai, ik ga nog effe naar de Keizerstraat moe. Dat is goed Aai, zegt ze maar denkt er om geen gevrij met Trijntje van ,Joor met de hoge rug,” hé ik wil het niet hebben. Ik heb het gehoord van Jans de Panno, die je op de Drôgersdijk samen met Trijntje heb zien lopen. Dat was me van ochtend ook wat Aai, zegt Aai,s moeder het gesprek over Trijntje over een andere boeg gooiend. Jans en Kee van dunne Jullis waren hier van morgen op de Koffie. Nou was Jaap de Jood gisteren langs geweest en ik had een pak koeken van hem gekocht. Dus vroeg ik willen jullie een lekkere koek bij je bakje koffie meiden nou dat lusten de meiden wel. Dus ik gaf ze er ieder één, en Kee ze is er niet voor niks één van ,Bolle Klaas,” Nam gelijk een grote hap uit die koek maar ze spoog het gelijk weer uit, die dingen smaken naar pekel Betje zei ze. Dus ik nam heel voorzichtig ook een hapje van die koek, en Kee had gelijk die koek was zo zout als brem Aai. Maar als Jaap van de week weer komt dan zal ik hem even vertellen hoe ik over hem denkt, eens een Jood altijd een Jood zel ik tegen hem zegge. En o Ja zei Aai zijn moeder van de hak op de tak springende, zo als ik al tegen je zei Jans zag je lopen toen je met Trijntje liep te vrijen. Aai het was godslasterlijk zo als jullie je gedroegen zei Jans je vrat ter bijkans op zei ze. Trijntje komt niet uit een goed nest zeun als je het toch blijft doen zeg ik het tegen je vader als hij binnen is hoor, en dan zwaait ter wat voor je. Ik zal het niet meer doen hoor moe zegt Aai. En hij denkt als ik eerst maar buiten ben dan ziet ze toch niet meer wat ik uitspookt. Want ik hou nou eenmaal ziels veel van Trijntje van goede kom af of niet. Buiten gekomen schiet hij in zijn klompen en loopt richting Keizerstraat toe.

nr 75 Trijntje alleen vooe Aai Afhouder.jpg
nr 75 Trijntje alleen vooe Aai Afhouder.jpg (13 KiB) 2530 keer bekeken

En over het Korte kolenawagenslag lopend ziet Aai Trijntje al op het stenen tuinmuurtje het is onderhand haar vaste plek, zitten. Ze staat op als Aai voor haar staat en hij zegt, dag Trijn :D hier ben ik dan ,en hij zoent haar fel op de mond. En Trijntje die er helemaal rood van word zoent Aai begerig terug.

Wat ziet zijn Trijntje er toch knap uit denkt Aai zoals ze daar staat met haar handen in haar zei, met haar gebleekte korte spijkerbroekje waar haar mooie lange benen zo mooi in uitkomen, en ook haar gave truitje niet te vergeten Kom schat van me zegt ze Aai haar een arm gevend, we gaan lekker samen een eindje kuieren. En ze lopen elkaar verlieft lachend aankijkend richting het eiland vlook [vloek] of het rooie pannedorp zoals het ook wel genoemd word. En de mare gaat dat er daar allemaal van God vergeten mensen wonen, want er deugt er daar geen een. Trijntje woont ook op het eiland, en daarom mag Aai niet met haar om gaan van zijn moeder. Maar Aai houd zoveel van zijn Trijntje en hij denkt, haar vertederend aan kijkend wat er ook gebeurt ik blijf voor altijd bij der. Trijntje die ziet dat Aai in gedachten is kijkt verliefd lachend naar hem op. En dat ziende word word Aai helemaal warm van binnen, en hij pakt haar zo maar midden in de Keizerstraat beet en zoent haar hartstochtelijk op haar mond. En hij zegt o Trijn wat vind ik je lief ik ben zo blij dat we verkering met elkaar hebben echt waar!! Ik houw ook vel van jou Aai zegt Trijntje en zoent hem met vurige smakkende zoenen terug. Me, zus Jaan vraagt of we twee uurtjies op de kleine Anna willen passen Aai? dan zijn we sâmen alleen, en dat wil jij toch ook ja toch? Ja ik wil wel Trijn zegt Aai benepen tegen haar toch wel bang van wat er gebeuren kan zo samen alleen, maar als man kan Aai natuurlijk niet weigeren vind hij. Als hij om elf uur thuis komt zit zijn moeder bij de tafel met een mand met kousen voor haar, waar van ze bezig is de gaten te stoppen. Zo Aai zegt ze zorgvuldig met een grote stopnaald met blauwe stopwol door het gat in een sok heen wevend, waar ben je geweest. Bij de jongens in de Keizerstraat Moe rondjies lopen, je ken dat ook wel niettan? Ja Aai zegt ze daar heb ik je Vader ook leren kennen dat ging vroeger ook al zo. Gelukkig gaat ze niet verder met vertellen hoe ze Aai zijn Vader leerde kennen want dat verhaal heeft hij al menig keer gehoord. Ik heb je zeegoed boven op je bed gelegt Aai dan ken je dat straks in je zwarte zak doen, dan staat die alvast klaar voor morgen. Dat doe ik moe ik moet om half tien aan boord zijn, en denkt er om moe zoenen doe je maar voor we de deur uit gaan hoor, ik ga niet voorschut staan bij de jongens. Dan lache ze me uit, en dat ik niet. Het is goed hoor Aai ik zoen je wel thuis als je dat wil hoor, maar ik mag je toch wel een handje geven Aai? Vraagt ze hem door zijn haar Aaiend wat is tie toch al groot voor zijn leeftijd denkt ze. Net zijn Vader die heb ook zo,n brede borst en van die gespierde armen hij lijkt wel achtien haar Aai denkt ze trots. Dat vind ik wel goed Moe. De andere Jongens zoenen hun moeder ook niet meer het staat zo kinderachtig ik ben geen kind meer, nee toch? De ander dag loopt Aai met zijn zwart leren zak op zijn schouder met zijn moeder de Boegstraat waar ze wonen uit.

nr 76 Boegstraat alleen voor Aai afhouder.JPG

en lopen de Juriaan Kokstraat in richting haven. Trots kijkt hij om zich heen, en hij heeft het gevoel dat iedereen naar hem kijkt. Wat voelt het toch goed om naar zee te gaan, en voor vol aan gezien te worden. Als ze de De Korte Drogerdijk oplopen ziet Aai Trijntje al op het muurtje van het tuintje zitten. Als Trijntje Aai met zijn Moeder ziet springt ze van het muurtje af en zegt dag Buurvrouw. Pakt dan Aai zijn hand vast en zegt dag Aai nog even dan moet ik je een hele tijd gaan missen man, maar ik wacht op je hoor zal je voorzichtig aan boord van die logger zijn. Moet je niet naar School? vraagt Aais moeder pinnig aan Trijntje . Nee Buurvrouw ik hoef niet meer naar School hoor, ik werk immers in de Bokkumrokerij van Jan v/d Plas op de Treilerweg waar Aai ook werkte voor hij ging varen. En ik heb een half dagje vrij genomen om Aai weg te brengen En dit zeggende drukt ze Aai stevig tegen zich aan, terwijl ze met glanzende verliefde ogen naar hem kijkt. Aai is nog veel te jong voor begint Aai,s moeder. Ja het is al goed hoor moe zegt Aai ik houw van Trijn en reken maar dat ik ter zijner tijd met haar ga trouwen wat je der ook van vind zegt Aai. Het op die manier opnemend voor zijn Trijntje. Ja pand dat weet ik ook wel hoor maar je ben nog zo jong en ik heb je. Ja moe ik weet dat je me gebaard heb en dat je niet weet wat me Vader er wel van zal zeggen. Maar ik hou nou eenmaal van haar punt uit. De rest langs de Westduinweg, de Dr Lelykade tot aan de visloods aan toe lopen Aai zijn Moeder en Trijntje zonder een woord te zeggen door.

nr 74 SCH 78.JPG

Voor de visloods tegenover de Pijp ligt de Johanna Maria aan de kade, en een paar bemanningleden met hun vrouwen staan al te wachten op het vertrek van de Johanna. Aai stapt aan boord loopt naar de kap van het vooronder en roept door de kap naar beneden, wil er iemand even mijn zak anpakken asjeblieft. Laat maar komen Aai, roept Joop de reepschieter naar boven waar na Aai zijn zak los laat die door Joop opgevangen word. Dan Aai springt snel de wal weer op die zak pak ik straks als uit als we buiten zijn wel uit denkt hij. Tot ongenoegen van zijn moeder pakt hij Trijntje weer beet, en nijdig naar de verrichtingen van het jonge stel kijkend zet ze haar nachtmuts weer recht op der hoofd Als of die ooit ook maar een millimeter schreef stond denkt Aai. Als iedereen er is begint de , schipper ,Maarten van Piet,” [en niet Maarten de Herder, want die wou geen zes nachten vissen, en het gerucht gaat dat hij toen door de reder aan de kant is gezet.) de achter blijvers een hand te geven en stapt als hij daarmee klaar is aan boord van de Johanna waar Gerrit ,van het Nijdige paard,” die Stuurman is, al druk doende op de brug bezig is. De rest van de bemanning volgt de Ouwe, aan de verschansing staande praten ze nog met hun vrouwen want het zal op ze,n minst toch zo,n drie weken duren voor ze weer terug zijn. Aai zoent Trijntje fel op haar mond terwijl zijn moeder er wat verloren bij staat. Wees asjeblieft voorzichtig Aai en kom gauw weer bij me terug? vraagt Trijntje. O Schat van me wat zel ik je misse en ze geeft Aai een laatste lange zoen hem met moeite los latend, als Aai met zachte drang zich van haar los maakt om aan boord te gaan. Dan Aai draait zich om en zijn Moeder aan die haar hand naar hem uitsteekt. Maar Aai negeert haar hand stapt op haar af pakt haar hoofd tussen zijn beide handen vast, trekt haar naar zich toe
en geeft zijn verbouwereerde moeder een paar klinkende zoenen. Aai pand van me toch hakkelt ze met biggelende tranen in haar ogen tegen hem. Zo moe, zegt Aai tegen haar, nou staat je nachtmuts echt scheef kijk maar. En na die woorden zijn moeder verbouwereerd achter latend loopt hij naar de Johanna toe die al los van de kade ligt. En hij springt een aanloop nemend aan boord.
Naast hun ligt de SCH 200 de Maria,” die met prutellende Motor zachtjes naar Pijp begint te varen, die al vol met loggers ligt op hun beurt wachtend om naar buiten te kunnen. Aai staat achterop en kijkt naar de immense mensen massa die op de been is om de uitvaart van de Scheveningse vloot mee te maken. De volgende keer zal het heus niet zo druk zijn hoor Aai zegt de Jongste Huib, tegen Aai en Huib kan het weten want hij vaart al voor het derde jaar.

nr 53.JPG

Als ze langs het Palmhuisje varen krijgt Aai zijn moeder en Trijntje weer in de peiling die zijn in de tijd dat de Johanna in de Pijp op haar lag beurt lag te wachten gauw omgelopen. Aai begint te zwaaien en de twee vrouwen zwaaien terug even later passeert de Johanna het dijkje en glijd ze tussen de Koppes in, de beide zwaaiende vrouwen achter zijn kont waar het schroefwater ziedend, kolkend en schuimend door de schroef omhoog word gestuwd achter zich latend. Aai ziet Trijntje steeds kleiner worden hij voelt een wee verlangend gevoel naar haar in zijn buik op komen.

nr 77 Eiland vlook Alleen vor Aai afhouder.JPG

Hij denk er aan hoe het was toen ze die avond samen in de Boeistraat op Anna de kleine meid van Jaan de zus van Trijntje pasten. Toen ze binnen in het kleine huiskamertje zaten zei Joor de man van Jaan met een knipoog naar Aai, kijk je zo af en toe ook is naar de kleine Anna als jullie dan nog wat tijd over hebben Trijn? En hij grijnsde daar bij veel betekenend naar Aai. Dat doen we hoor Joor zegt Trijn gaan jullie maar met een gerust hart vor een paar uurtjes weg hoor.Toen Jaan en Joor eindelijk weg waren zette Trijntje een plaatje I love me tender van Pat Boone op de platenspeler, en toen de zoet gevooiste stem van Pat die zacht April love zong, door het kleine kamertje klonk kwam Trijntje bij Aai die in de Libertystoel van Joor zat op zijn schoot zitten en begon met hem te vrijen. Ze duwde haar tong diep in Aai zijn mond en hij voelde een heerlijk gevoel in zich omhoog komen borrelen. Maar tot zijn grote schrik al vond hij het ook een heerlijk gevoel, voelde Aai dat er bij hem daar beneden iets begon te gebeuren. Word vervolgt. Hallo mensen alle personen, en namen in dit verhaal zijn door de schrijver verzonnen, en mocht iemand zich in dit verhaal herkennen dan is dat zuiver toeval. Leen B.
Leen B
Site Chef

Re: Verhalen van Aai afhouder Scheveningen

Berichtdoor Willy Theunissen » zo 11 dec 2016, 22:08

Juist het verhaal gelezen dus het volgende het vervolg kan komen wat ik er van vind ja het is echt een vissers verhaal leuk zijn ook de vele bijnamen maar dat was hier vroeger ook , wat het vistuig van Aai betreft daar hoef je hier in de Maas niet mee aan te komen de vissen zijn hier slimmer denk ik er wordt hier met 8 honderdste hooguit 12 honderdste met de vaste hengel gevist .
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Berichtdoor Ben » ma 11 nov 2019, 17:34

Mooi verhaal leen.Doet me een kleinbeetje denken aan mijn marine tijd als we weer voor een maand of langer afvoeren toch mooi ook met dat vistuig Ik wacht metspanning op het volgende deel.Leen bedankt voor die leuke verhalen
Ben
1e machinist

Berichtdoor Leen B » zo 08 dec 2019, 10:43

Dronken man
Er komen drie vrouwen uit de camping kantine die behoorlijk aangeschoten zijn. midden op het terrein van de camping struikelt er een over een dronken kerel , even zien wie het mag zijn ,nou het is mijn piet niet ,die heeft veel groter neus. Nummer twee voelt hem aan zijn oren ,nee het is henk ook niet ,de derde voelt hem in zijn kruis en zegt het is niet iemand van deze camping.

Klik hier om een reactie te geven

Chinees
Baziel komt binnen in een café en zet hem aan de toog en drinkt een paar pintjes.
Aan de overkant van de toog zit een man, baziel gaat naar hem toe en vraagt " jij bent toch een Chinees é" waarop de man antwoord: "nee ik ben geen Chinees". Baziel gaat terug op zijn kruk gaan zitten aan de toog en drinkt nog een paar pintjes een stuk of 5. Een paar minuten later gaat baziel terug naar de man en vraagt terug "jij bent toch een Chinees é" waarop de man terug hetzelfde antwoordt: "nee ik ben geen Chinees". Zo gaat het nog een uurtje verder, baziel vraagt het telkens opnieuw aan de man en de man antwoord telkens hetzelfde terug. Op een bepaald moment denkt de man bij zichzelf: "de volgende keer als hij komt en hij vraagt terug of ik een Chinees bent zeg ik gewoon ja om van zijn gezaag af tekomen". Een paar minuten later komt baziel naar de man en vraagt "jij bent toch een Chinees é" waarop de man antwoord: " ja ik ben een Chinees" baziel zegt: ge zou et nogthans nie zeggen

Tegenslag
Zit een man aan de bar met een pilsje, komt opeens een grote gespierde gast binnen en drinkt t pilsje van de de man op.
Begint de man te huilen... Zegt die brede gast kom op, tis maar n pilsje...
Zegt de man, ik kwam vanochtend op mn werk, werd ik ontslagen.. Ik naar huis, mn vrouw weg, meubels alles weg... Ik naar de bank, al mn geld weg...
Ik dacht, ik pleeg zelfmoord...
Ik naar de treinovergang, wachten, heeft de trein vertraging.... Ik naar huis, dacht hang mezelf op, knapt het touw...
Dan maar naar de kroeg, bestel ik me een pilsje, gooi t vol met vergif en drink jij t op...!!!

Kinderen
Drie vrienden zitten in het café, en praten over de zwangerschap van hun
vrouwen.

De eerste zegt:
"Mijn vrouw keek voor ze zwanger werd naar de film 'De Tweeling' en prompt
raakte ze zwanger van een tweeling."

"Nou, dat herken ik wel," zegt de tweede man.
"Mijn vrouw las de drie musketiers en 9 maanden later werd onze drieling
geboren."
De derde man smoort zowat in zijn bier, vliegt naar de kapstok en duikt als
een gek in zijn jas.
"Wat ben je nou ineens gehaast," zeggen de andere twee.
Waarop de man zegt: "Mijn vrouw is net weer zwanger en leest het boek Ali
Babba en de 40 rovers!"

De groeten
zitten 2 zatlappen aan de bar
zegt de ene tegen de andere: je krijgt de groeten van connie
zegt de ander: welke connie? ik ken geen connie..
de ander: ja die met die groene haren..
de ander: nee sorry die ken ik egt niet..
de ander: jawel ken je wel
de ander: welke dan?
de ander: ja connie feer
Leen B
Site Chef

Berichtdoor Leen B » zo 08 dec 2019, 10:46

Dronken man
Er komen drie vrouwen uit de camping kantine die behoorlijk aangeschoten zijn. midden op het terrein van de camping struikelt er een over een dronken kerel , even zien wie het mag zijn ,nou het is mijn piet niet ,die heeft veel groter neus. Nummer twee voelt hem aan zijn oren ,nee het is henk ook niet ,de derde voelt hem in zijn kruis en zegt het is niet iemand van deze camping.

Chinees
Baziel komt binnen in een café en zet hem aan de toog en drinkt een paar pintjes.
Aan de overkant van de toog zit een man, baziel gaat naar hem toe en vraagt " jij bent toch een Chinees é" waarop de man antwoord: "nee ik ben geen Chinees". Baziel gaat terug op zijn kruk gaan zitten aan de toog en drinkt nog een paar pintjes een stuk of 5. Een paar minuten later gaat baziel terug naar de man en vraagt terug "jij bent toch een Chinees é" waarop de man terug hetzelfde antwoordt: "nee ik ben geen Chinees". Zo gaat het nog een uurtje verder, baziel vraagt het telkens opnieuw aan de man en de man antwoord telkens hetzelfde terug. Op een bepaald moment denkt de man bij zichzelf: "de volgende keer als hij komt en hij vraagt terug of ik een Chinees bent zeg ik gewoon ja om van zijn gezaag af tekomen". Een paar minuten later komt baziel naar de man en vraagt "jij bent toch een Chinees é" waarop de man antwoord: " ja ik ben een Chinees" baziel zegt: ge zou et nogthans nie zeggen

Tegenslag
Zit een man aan de bar met een pilsje, komt opeens een grote gespierde gast binnen en drinkt t pilsje van de de man op.
Begint de man te huilen... Zegt die brede gast kom op, tis maar n pilsje...
Zegt de man, ik kwam vanochtend op mn werk, werd ik ontslagen.. Ik naar huis, mn vrouw weg, meubels alles weg... Ik naar de bank, al mn geld weg...
Ik dacht, ik pleeg zelfmoord...
Ik naar de treinovergang, wachten, heeft de trein vertraging.... Ik naar huis, dacht hang mezelf op, knapt het touw...
Dan maar naar de kroeg, bestel ik me een pilsje, gooi t vol met vergif en drink jij t op...!!!

Kinderen
Drie vrienden zitten in het café, en praten over de zwangerschap van hun
vrouwen.

De eerste zegt:
"Mijn vrouw keek voor ze zwanger werd naar de film 'De Tweeling' en prompt
raakte ze zwanger van een tweeling."

"Nou, dat herken ik wel," zegt de tweede man.
"Mijn vrouw las de drie musketiers en 9 maanden later werd onze drieling
geboren."
De derde man smoort zowat in zijn bier, vliegt naar de kapstok en duikt als
een gek in zijn jas.
"Wat ben je nou ineens gehaast," zeggen de andere twee.
Waarop de man zegt: "Mijn vrouw is net weer zwanger en leest het boek Ali
Babba en de 40 rovers!"

De groeten
zitten 2 zatlappen aan de bar
zegt de ene tegen de andere: je krijgt de groeten van connie
zegt de ander: welke connie? ik ken geen connie..
de ander: ja die met die groene haren..
de ander: nee sorry die ken ik egt niet..
de ander: jawel ken je wel
de ander: welke dan?
de ander: ja connie feer
Leen B
Site Chef

Berichtdoor steef » zo 08 dec 2019, 12:36

Leen het zijn weer fantastishe verhalen van de vissers.maar een opmerking het verhaal speelt zich af ver voor de tijd van Pat Boone dat was in de jaren 50 60
Ondanks dit heb ik met plezier zitten lezen de z.gn goed oude tijd
steef
1e machinist

Berichtdoor Willy Theunissen » zo 08 dec 2019, 16:03

lachwekkend ja .
Waar een Willy is, is een weg
Willy Theunissen

Keer terug naar Zeilclipper.